Von Verbier nach La Chaux

Publiziert von KlaasP , 18. Juni 2012 um 19:02.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Unterwallis
Tour Datum: 4 Juni 2012

Op 3 juni vertrok ik met mijn nonkel op reis. We namen de trein van Zottegem naar Brussel-Zuid en van Brussel-Zuid naar Basel. Deze trein had een uur vertraging, waardoor we onze aansluiting misten. In Basel hadden we 7 minuten om naar de grote hal te lopen, onze tickets aan de automaat te kopen en naar een ander spoor te gaan. We haalden de trein naar Bern nipt. In Bern stapten we over op de trein naar Visp (deze rijdt door de Lötschbergtunnel). Vanuit Visp naar Martigny, vanuit Martigny met de Saint-Bernardexpress naar Le Châble en tot slot met de bus naar Verbier en het MAP (dit verblijf bevindt zich aan de halte 'fromagerie'). Na deze lange treinreis stond er de volgende dag een fikse inloopwandeling op de planning. We vertrokken van in het Maison Acceuil de la Paroisse te Verbier. Dit is een gezellige chalet in het rustige deel van Verbier, naast een slaapkamer heb je er ook een gedeelde keuken, eetkamer en salon met onder andere een televisie. We vertrokken... Al snel werd duidelijk dat de wandelwegen niet zo goed aangeduid waren. Door een combinatie van asfaltwegen, klein bergpaadjes en skipistes kwamen uiteindelijk rond 2 uur toch toe aan Les Ruinettes. Na het middageten volgden we het brede pad, met kunstwerken ernaast, tot aan La Chaux. Daar is het landschap niet zo fraai. Na wat zoekwerk kwamen we op het blijkbaar weinig gebruikte, en al grotendeels overgroeide pad richting Col Termin. We wandelden door het natuurgebied Haut Val de Bagnes. Die dag nog zagen we een indrukwekkende steenbok. We zochten een goede plek en zetten onze tent op. Nog vlug onze minute soup klaarmaken. Als hoofdgerecht was er kip met curry (een vriesdroogmengeling van Aptonia). Dat smaakte... Het was al redelijk laat toen we in bed kropen, benieuwd wat de volgende dag zou brengen!

Tourengänger: KlaasP