Säntis

Publiziert von xrs1959 , 14. März 2016 um 12:26.

Region: Welt » Schweiz » Appenzell
Tour Datum:29 August 2015
Geo-Tags: Alpstein   CH-AI   CH-AR   CH-SG
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Bus NFB 791 (Urnäsch Bahnhof - Schwägalp)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Säntis Schwebebahn

El Säntis és un imponent massís de roca calcària, que amb els seus 2.502 mts. d’alçada esdevé el punt més elevat dels Alpstein, sent sostre dels cantons suïssos d’Appenzell Ausser-Rhoden i Appenzell Inner-Rhoden. La ruta d’ascens que hem triat, per ser la més directa, comença a Schwägalp (1.352 mts.) i, en unes quatre hores, comptant aturades, ens ha permès salvar els 1.150 mts. de desnivell positiu, en tan sols 4,9 kms. de distància, la qual cosa vol dir que un 32% del recorregut es fa per pendents del 30 al 55% i un 40% entre el 15 i el 30%. D’aquesta manera, seguint un camí molt fresat i les marques blanques i vermelles de la via alpina, anem guanyant alçada pels caients inferiors del Säntis, donant-nos les persones que portem davant una idea de per on transcorre el sender, ja que, a simple vista, sembla impossible salvar la muralla de pedra que tenim a sobre. En continues llaçades, a estones molt dretes i curtes, trobant-nos amb algun tram equipat, arribem al refugi del Tierwis (2.085 mts.), situat en un estret coll, des del qual se’ns obre la vista a l’altre vessant del cordal, travessant a partir d’ell un ample camp de roques calcàries, fins a l’indret on cal passar per sota el telefèric, on el sender torna a posar-se força dret, pujant de forma directa en direcció a una estreta bretxa, als peus del Girenspitz. A partir d’aquí comença el recorregut més curiós de la ruta. Ens trobem en plena aresta i amb l’ajuda d’un cable situat al vessant de la muralla vertical que tanca la glacera, avancem fins baixar a una bretxa on s’inicia el camí equipat que ens ha de dur al cim. Un doble cable, a banda i banda, i un grapat de petits graons metàl.lics clavats en un tall de la roca, ens permeten pujar pel fil de l’aresta, en el punt de màxima inclinació i exposició del recorregut. Al final de tot, trobem uns túnels que de forma soterrada ens duran al conjunt de miradors que hi ha a l’estructura cimera. També hem anat al refugi de muntanya Berggasthaus Alter Säntis, on es pot gaudir de la gastronomia d’Appenzell. La baixada es fa pel mateix camí que hem vingut, tot i que en el nostre cas, hem optat per fer-ho amb el telefèric, doncs la calor collava de valent

Tourengänger: xrs1959

Säntis 2502m · Sherpa