Tanzboden

Publiziert von xrs1959 , 15. Juni 2016 um 17:35.

Region: Welt » Schweiz » St.Gallen
Tour Datum:18 Januar 2014
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT2 - Schneeschuhwanderung
Geo-Tags: CH-SG   Speer-Mattstock
Strecke:Ebnat-Kappel - Stangen - Chüebodenegg - Tanzboden - Buechschlittli - Obel Abschlagen - Nestenberg - Ebnat-Kappel
Zufahrt zum Ausgangspunkt:SBB / BUS 770 (Ebnat Kappel Bahnhof)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:SBB / BUS 770 (Ebnat Kappel Bahnhof)

A poc més d’una hora de Zuric, al cantó de Sankt Gallen, hi ha la regió de Toggenburg, que segueix el curs del riu Thur, des del seu naixement al massís del Säntis, fins a la localitat de Wil, destacant també a la part alta de la vall les inconfusibles set puntes dels Churfirsten. Una de de les seves rutes de senderisme  hivernal és la que puja al Tanzboden, cim de 1.443 mts. d’alçada, amb poc caràcter, al tenir un pla somital ample i poc definit, però que ofereix una ascensió molt agradable, amb una extensa panoràmica circular del quadrant NE suís, bàsicament sobre la regió del llac de Zuric. L’inici d’aquesta ruta el trobem a l’estació de tren i autobusos d’Ebnat-Kappel. Cal travessar les vies per un pas inferior i el riu per sobre el pont, i seguir els senyals grocs que ens duran fins al refugi-restaurant alpí que hi ha sota la creu del Tanzboden. Al sortir del nucli urbà, per la Winterauweg, entrem a uns amples prats, pujant el camí a la vora dels límits del bosc, en direcció a Stangen, sense una traça definida, però molt evident. Fins a tres cops ens cal travessar la carretera de muntanya que porta al remuntador. A l’alçada de l’estació superior, on hi ha un refugi-bar, ens posem les raquetes, per seguir en direcció a Stotzweid i d’aquí arribar al coll de Chüebodenegg, a 1.197 mts. d’alçada, que és una cruïlla de camins, al trobar-nos amb el que ve de Rieden. Ja tenim a la vista la creu i el refugi de Tanzboden, cal girar a l’esquerra i flanquejar una estona uns metres per sota el cordal carener per arribar-hi. Dalt de la creu cimera, amb una gran panoràmica, conflueixen altres dues rutes d’accés, la que ve d’Speer pel sud i la d’Steintal per l’est, per on tornarem. Baixem en direcció est per un camp de neu nova i sense trepitjar fins trobar la traça normal marcada pels esquís i les raquetes, enclotada a la vall, a l’alçada de la casa de Buechschlittli, on ja seguirem fins al nostre destí els senyals grocs del sender de muntanya, ja que, en aquest cas, el d’estiu i el d’hivern tenen el mateix traçat, passant per Obel Abschlagen, vorejant per sobre Nestel, travessant la pista dos cops a Orlen, que tornem a creuar a Nestenberg, fins arribar a la granja-fusteria de Rüti, on cal seguir uns metres la pista fins a una cruïlla a l’esquerra que ens fa passar el riu Nestenbergbach per un pontet i seguir per un prat que ens porta a un amplíssim camp inclinat, sobre mateix de les cases d’Ebnat-Kappel, al mig del qual hi ha una torre elèctrica amb les marques grogues que seguim. Ja és qüestió de deixar-se dur per la lògica fins entrar de nou al poble, travessar el riu i pel carrer principal, Ebnaterstrasse, acabar a l’estació del tren