Wegen COVID-19 keine Wanderungen, bleib bitte zu Hause!
A causa del Corona Virus nessuna escursione, resta per favore a casa!
A cause du COVID-19 pas de rando, reste s'il te plait à la maison!

Bisse Vieux & Grand Bisse de Vex

Published by xrs1959 , 17 March 2016, 12h36.

Region: World » Switzerland » Valais » Mittelwallis
Date of the hike:24 May 2015
Route:Haute Nendaz - Planchouet – Veysonnaz
Access to start point:Sion - Haute Nendaz / télécabine (BUS 362)
Access to end point:Veysonnaz station - Sion (BUS 363 - 364)

Prop de la capital administrativa del Valais, Sion, es troba alçat a 1.300 mts. el poble de Nendaz, nucli tradicional, que s’ha convertit en una coneguda estació d’esquí i resort de vacances, des d’on surten un grapat de senders, alguns dels quals recorren els anomenats “Bisses”, antics canals de rec, creats per abastir d’aigua les explotacions agrícoles en èpoques de sequera. En el nostre cas, hem anat d’Haute Nendaz fins a Planchouet seguint el traçat del Bisse Vieux i des d’aquest preciós nucli rural, amb la seva capella de fusta dedicada al Sagrat Cor, hem seguit fins a Veysonnaz, al costat del Grand Bisse de Vex, construcció que data de l’any 1.453