Citytrip: Zermatt

Publiziert von KlaasP , 23. Juni 2012 um 15:26.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Oberwallis
Tour Datum:10 Juni 2012

Vandaag stond er weer een nieuwe vallei op het programma: het Mattertal. Met het openbaar vervoer vlot bereikbaar. De Matterhorn-Gottardbahn verraste ons beiden op een positieve manier: het was een plezier om er een uur mee te reizen! Veel tunnels, af een toe tandradbanen en mooie zichten. Ons eten (jaja, we hadden weeral enkele lekkernijen gekocht) maakte de gehele ervaring alleen maar beter! In Zermatt hadden we wat tijd om rond te stappen: we gingen richting kerk. Daarna stapten naar onze overnachtingsplaats: Pension Edelweiss. In het begin was het even zoeken, maar eens boven Zermatt kom je op grasvelden, waar je het weggetje al gauw duidelijk ziet. Nu hoefden we het gewoon maar te volgen. De wandeling duurt maar 1 uur, maar is heel vermoeiend (zeker met al de bagage die we bij hadden). We kregen een authentieke kamer (we hadden de keuze tussen 2 kamers). Op het verdiep was er een heel propere en moderne badkamer met aparte douche en toilet. Beneden was er een gezellige salon met kacheltje en een oud ‘muziekhuisje’. Het eten is er erg lekker  en de mensen (Bernadet, Edgar…) heel erg vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat we al zo vroeg moesten vertrekken, maar ja: het avontuur wachtte op ons!
Op 12 juni daalden we weer af. We gingen naar de zeker niet aan te raden Camping Matterhorn. We liepen nog eens rond in de stad en deden een kleine wandeling naar Restaurant Blatten en rond de Gornerschlucht. Die laatste is heel indrukwekkend! Het was spijtig dat we wegens werken nog niet binnen mochten. Langs het rustigere deel van Zermatt keerden we terug.
Zermatt:
- heel druk, veel toeristen
- toch nog authenticiteit: kerk, gemeentehuis…
- veel bezienswaardigheden: Matterhorn(museum), Bergsteigerfriedhof…
- heel veel liftjes: grote drukte in hoogseizoen
- mooi en relatief rustig langs de kant van Trift en Zmutt