Morgenwanderung am Thyongrat

Publiziert von BenH , 2. März 2013 um 19:01.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Mittelwallis
Tour Datum:30 April 2011
Zufahrt zum Ausgangspunkt:PKW, OV Thyon

Kurze wanderung mit das ziel paar neue wanderschuhe aus zu probieren. Im mittag solten wir wieder nach Holland fahren.
Die grat des Thyons ist ein kleines schigebiet, und damit ist für ein wanderung ende april alles gesagt. Das ganz landschaft sah grau aus, und kein seele zu sehen.  wir hätte dan kein sicht mehr auf schi-ellend. Besser war es hier nur im winter und hochsommer zu kommen. Nach passieren station Etherolla war die wanderung und gegend OK. Durch die ruhige gegend doch viele spielende murmels gesehen.

Route: Parking Thyon - Cretes de Thyon - La Tsermetta - Mont Carre - Mont Rouge - Les Gouilles - Thyon

Tourengänger: BenH

Willem hat gesagt: Mont Rouge
Gesendet am 2. März 2013 um 22:45
Hallo BenH,

Leuk om weer een Nederlander tegen te komen op Hikr.org! Welkom, ook al is dit niet je eerste bericht hier :-).

De omgeving van Thyon is in het voorjaar inderdaad niet bijzonder fraai, in de winter en in de zomer is het er aangenamer. Als ik het weer wat minder druk heb, zal ik een bericht publiceren over onze wandeling van de Mont Rouge naar de Greppon Blanc.

Zo te zien zijn jullie vaak in de bergen onderweg, dus ik ben benieuwd of er nog nieuwe berichten volgen!

Groeten uit Amstelveen,
Willem

BenH hat gesagt: RE:Mont Rouge
Gesendet am 5. März 2013 um 20:55
Hoi Willem,

Wij hadden destijds wel door willen lopen, maar helaas hadden we ook nog een terugreis gepland die middag, en anders zou het wel heel laat zijn geworden.

Wij maakten veel gebruik van de site voor tochtenplanning, maar hadden er nog nooit iets opgezet. Laatst kwam mijn vrouw met het idee om dan ook maar iets terug te doen, vandaar. Ik verwacht de komende tijd nog wel wat wandelingen erop te zetten.

Zijn er verder veel Nederlanders actief? Vast niet.

Groeten uit Dodewaard,
Bas en Henriëtte

Willem hat gesagt: RE:Mont Rouge
Gesendet am 7. März 2013 um 14:17
Hoi Bas en Henriëtte,

Dan ben ik benieuwd naar jullie overige verslagen! Er zijn wel een paar Nederlanders op Hikr actief (zie de Benutzerliste hier en daar), maar de laatste tijd publiceren ze weinig berichten. Tot nu toe ben ik de meest productieve qua aantal beschrijvingen, maar jullie halen mij beslist in als jullie in dit tempo doorgaan :-). Verder is er een jonge klipgeit uit België die regelmatig berichten post op Hikr, zie zijn pagina.

Hikr biedt ontzettend veel mogelijkheden. Als je ooit een keer een vraag hebt over een van die mogelijkheden, dan kun je me altijd een persoonlijk bericht sturen. Niet dat ik een computerexpert ben, maar in de afgelopen jaren heb ik de site redelijk goed leren kennen.

Groet,
Willem