Wiesbadener Hütte - Seetalhütte

Publiziert von oscarjanse , 3. Juli 2021 um 16:40.

Region: Welt » Terra Incognita
Tour Datum:28 Juni 2021
Geo-Tags: CH-GR   A
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Wiesbadener Hütte
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Seetalhütte

Vanaf de Wiesbadener Hütte afgedaald naar de Silvretta Stausee en daar linksaf het Klostertal in. Tot aan de Klostertal-Umwelthütte het grote pad volgen. Daarna wordt het pad smaller maar blijven de verfstrepen goed zichtbaar. Op 2400 meter hoogte de beek overgestoken (via een sneeuwbrug) en het pad omhoog naar de Klosterpass (2744). Op ongeveer 2600 meter hoogte grote sneeuwvelden, maar door verfstrepen op de grotere rotsen is goed te volgen waar we moeten zijn. Op de Klosterpass is goed te zien dat in het volgende dalletje (Ober-Silvretta)  nog veel sneeuw ligt. Alleen in het eerste stuk van de afdaling zakken we ver weg in de sneeuw. Vanaf 2700 meter hoogte vinden we hardere sneeuw en dalen we steil omlaag door de sneeuw af naar de meertjes  ( rond 2500 meter).
Net voorbij het meertje op 2481 meter vinden we het klimmende pad (dankzij de verf op de grote rotsen) naar Scharte (2681 meter).
Het pad is ondanks de sneeuwvelden goed te volgen.
Aan de westkant van Scharte ligt duidelijk meer sneeuw: het pad is niet te vinden. Gelukkig zien we de twee meertjes op ongeveer 2420 meter hoogte en dalen daar naartoe af over de sneeuw. Daar vinden we het pad weer en dalen af naar de kleine onbemande Seetalhütte.

Tourengänger: oscarjanse

LA_Tarasp hat gesagt:
Gesendet am 2. Oktober 2023 um 21:09
Is de klim en afdaling naar Klosterpass erg moeilijk of haalbaar?

oscarjanse hat gesagt: RE:
Gesendet am 3. Oktober 2023 um 08:36
Klim vanuit Klostertal (Oostenrijk) was goed te doen: het wandelpad slingert zich door de steile stukken. De afdaling naar OberSilvratta (Zwitserland) lag vol met sneeuw. Dat vonden wij (met veel ervaring op sneeuw) eenvoudig: recht omlaag, terwijl het pad eigenlijk eerst naar het Noorden gaat. Geen idee hoe dat pad is.