Ebenalp Seealpsee

Publiziert von xrs1959 , 14. März 2016 um 12:57.

Region: Welt » Schweiz » Appenzell
Tour Datum:30 August 2015
Geo-Tags: CH-AI   Alpstein
Strecke:Wasserauen - Vordere Bommen – Gartenwald- Berggasthaus Ebenalp – Wildkirchli – Aescher - Chobel – Seealpsee - Wasserauen
Zufahrt zum Ausgangspunkt:S-Bahn 23 (Appenzeller Bahnen)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:S-Bahn 23 (Appenzeller Bahnen)

Una de les excursions més tradicionals al cantó suís d’Appenzell Inher-Rhoden és l’ascensió a l’Ebenalp (1.640 mts.), des del nucli de Wasserauen (868 mts.). D’aquesta manera, de l’estació de tren reculem per la carretera fins arribar a un pont sobre el Schwendibach, des d’on comença un camí molt ben traçat que de forma dreta, sostinguda i sense treva, sempre per dintre del bosc, a través d’un munt de giragonses, ens durà al pla on es troba la granja de Vordere Bommen (1.241 mts.). La traça de la via alpina (marques blanques i vermelles) segueix pujant, ara per una pista, fins a una cruïlla. Optem en el nostre cas per pujar a l’Ebenalp, a través de Gartenwald, seguint un sender fitat que va guanyant alçada altre cop per dins del bosc, fins arribar als plans herbats que donen pas al sender de pujada a l’estació superior del telefèric i el refugi – hotel Berggasthaus Ebenalp, des d’on es té una panoràmica amplíssima sobre la serralada de pedra calcària de l’Alpstein i la regió d’Appenzell. De tornada a l’estació superior del telefèric, seguim un camí que s’aboca al cingle i de sobte, s’introdueix en la roca, a través d’un sistema de tres coves, amb vestigis del Paleolític, que es denominen Wildkirchli, on trobem la cabana de l’ermità, així com la capella dins de la balma, al costat d’una altra exterior. El sender segueix baixant penjat del cingle fins el conegut hostal de muntanya Aescher, construït a redós de les roques. De la terrassa de l’hostal baixa un sender que per l’esquerra es dirigeix a Wasserauen (és la ruta normal de pujada), mentre que per la dreta marxa fins a Chobel i el Seealpsee, que és per on baixem, pels caients del cingle, en un seguit de giragonses, amb alguns trams graonats i/o equipats amb cable. En arribar a l’indret de Chobel, trobem la pista asfaltada que de Wasserauen puja a Seealpsee i que seguim en direcció al llac. Un cop a la seva riba, aprofitem per fer un mos a la Berggasthaus Seealpsee, des d’on es pot seguir el sender que volta aquest preciós llac alpí, situat a 1.143 mts. d’alçada. Just abans de donar el gir complert, trobem el camí que porta a Wasserauen a través d’una planúria alçada a 1.200 mts., amb unes granges. Passada la darrera, el camí inicia sobtadament un descens directe, arran d’un torrent, novament mitjançant ziga-zagues i graons, fins que surt del bosc i tenim al davant la plana on es troba la zona d’aterratge del parapent, l’estació de tren de Wasserauen  i un munt de zones d’aparcament, completant d’aquesta manera la circular