Sneeuwschoen wandeling


Publiziert von oscarjanse , 28. November 2022 um 15:57.

Region: Welt » Austria » Vorarlberg » Rätikon
Tour Datum:26 November 2022
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT3 - Anspruchsvolle Schneeschuhwanderung
Wegpunkte:
Geo-Tags: A 
Zeitbedarf: 14:00
Aufstieg: 1650 m
Abstieg: 1600 m
Strecke:Vandans-Tilisunahütte-Tschagguns

3 daagse solo sneeuwschoenwandeling.
Dag 1: van Vandans treinstation naar Tilisunaalpe.
Veel verse sneeuw vanaf Speiger Fischkalter. Zwaar. Nog geen spoor te bekennen, dus zwaar. De bedoeling was in 1 keer naar de Tilisunahut te gaan, maar heb bij Tilisunaalpe besloten in een boerenschuur te overnachten. Met goede slaapzak en benzinebrander goed te doen. bijna 18km en 1380 hoogtemeters. Vanaf Fischkalter nog maar 200 Hm/uur. In totaal 6,5 uur onderweg geweest.
Dag 2; naar Tilisunahut. Het bleek een goed keuze om eerder te stoppen gisteren. Vandaag met verse benen 2,5 uur gedaan over de 260 hoogtemeters. geen sporen of pad te bekennen. GPS doet het werk. Heerlijk weer.
's-middags een op-en-neertje naar Schwarz Scharte. Op de steilere flanken breekt de verse sneeuw onder mijn sneeuwschoenen en zorgt voor mini-lawines. Geen idee hoe het op de Bilkengrat gaat zijn; dat zoek ik morgen maar niet op.
Dag 3: Ook richting Schwarzhorn Sattel veel nieuwsneeuw op de steilere flanken: ik besluit af te dalen. Mooie tocht. tussen 1861m. en 1561m. goed opletten voor gaten tussen de rotsen en voor glijsneeuw op het gras. Dus rustig afgedaald. 12km, -1520Hm, 5 uur onderweg.
Erg mooie tocht. in 3 dagen niemand gezien. Winterraum Tilisuna is erg gerieflijk met verwarming, electrische kookplaat en wifi!

Tourengänger: oscarjanse


Minimap
0Km
Klicke um zu zeichnen. Klicke auf den letzten Punkt um das Zeichnen zu beenden

Galerie


In einem neuen Fenster öffnen · Im gleichen Fenster öffnen

WT3
26 Nov 23
Afdalen vanaf Tilisunahütte · oscarjanse
WT3
24 Nov 23
sneeuwschoen wandeling Montafon · oscarjanse
ZS-
16 Mär 20
Skitour oberhalb Tschagguns: vom Gampadelstal über... · Heidelberger Gipfelsammler Ötzi II
T3 WS
27 Jul 20
Weißplatte · barolo
T3 L
27 Aug 11
Im Neuschnee fast auf der Sulzfluh · Nik Brückner
WT3

Kommentar hinzufügen»