sneeuwschoen wandeling Montafon

Publiziert von oscarjanse , 2. Dezember 2023 um 11:10.

Region: Welt » Austria » Vorarlberg » Rätikon
Tour Datum:24 November 2023
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT3 - Anspruchsvolle Schneeschuhwanderung

Vanuit Nederland met de trein naar Tschagguns en dan direct de rugzak op en in een druilerige regen omhoog in een groen landschap.
Langzaam wordt het landschap witter. Tot Speichersee Fischkalter heeft een auto nog een spoor in de sneeuw getrokken. Daarboven moeten we het zelf doen, dus gaan de sneeuwschoenen aan.
Omdat de sneeuw nog vers is en www.whiterisk.ch adviseert om steilere hellingen te vermijden, kiezen we voor de route via Tilisunaalpe: een rustige stijging over een duidelijke weg.
Vanaf Tilisunaalpe begint het harder te sneeuwen en wordt het moeilijker om ons te orriënteren, ook door de mist. GPS is onmisbaar. De toenemende verse sneeuw maakt het steeds zwaarder.
Over de 250 hoogtemeters van Tilisunaalpe naar Tilisunahütte doen we 2 uur.
Om 17:00 uur openen we de deur van het Winterraum van Tilisunahütte. Een prettige plek. We hebben 2-euromuten nodig om de verwarming aan te zetten en de elektrische kookplaat te kunnen gebruiken. Er is al weken niemand geweest, dus het duurt even voordat de kou uit de hut is.

Tourengänger: oscarjanse

Sneeuwschoen wandeling · oscarjanse
Afdalen vanaf Tilisunahütte · oscarjanse
ZS-
Skitour oberhalb Tschagguns: vom Gampadelstal über... · Heidelberger Gipfelsammler Ötzi II
T3 WS
Weißplatte · barolo