Stanserhorn

Publiziert von xrs1959 , 16. März 2016 um 16:42.

Region: Welt » Schweiz » Nidwalden
Tour Datum: 5 Juli 2015
Geo-Tags: Stanserhornkette   CH-NW   CH-OW
Strecke:Stanserhorn - Chrinnen - Ober Chneu - Unter Chneu – Wiesemberg
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Stans - Chälti - Stanserhorn (Luftseilbahn + CabriO)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Wiesemberg – Dallenwil (Seilbahn) + Dallenwil – Stans (SBB)

El Stanserhorn (1.898 mts.) és una muntanya del cantó suís de Nidwalden, situada davant per davant del Pilatus, ja que tan sols els separa la vall del riu Sarner Aa. En un dia clar, des del cim, la panoràmica és amplíssima, ja que va des del Llac dels Quatre Cantons, el Rigi, el Mythen fins el Säntis, el Tödi, l’Uri Rotstock i el Titlis, així com la Jungfrau, l’Eiger i el Mönch, als Alps bernesos. És una destinació turística molt popular, doncs, des de l’any 1.893, es pot arribar fins dalt en mitjans mecànics. La nostra idea inicial era fer una travessa pujant-hi des de Wiesemberg i baixar fins a Chälti, però la terrible onada de calor que està patint Suïssa, ens ha desdit de fer-ho, doncs les condicions climàtiques ho desaconsellaven. De totes maneres, ja que hi érem, hem optat per, al menys, baixar caminant fins a Wiesemberg, coneixent d’aquesta manera una de les seves vies habituals de pujada. A Stans s’agafa un petit funicular de fusta (com els que hi havia a finals del segle XIX) que porta fins a Chälti, on hi ha l’estació inferior d’un moderníssim CabriO, el primer telefèric descapotat del món, inaugurat l’any 2.012. Un cop dalt, donem una volta pel camí panoràmic del cim, per baixar a continuació en direcció a Wirzweli, per un sender equipat que a l’hivern queda tancat. Després del primer tram costerut, s’arriba a una cruïlla. Per la dreta marxa el recorregut de natura (Geoweg) a Wirzweli, mentre que per l’esquerra segueix un corriol que passa pel costat de l’estable de Chrinnen i en suau flanqueig arriba a la granja d’Ober Chneu i des d’allà baixa a una altra granja, anomenada Unter Chneu, on comença un segon tram dret, que va baixant fins a la llera del torrent, a tocar de la carretera, en contínues ziga-zagues. Un cop al nucli rural de Wiesemberg, anem a buscar un petit telecabina que ens deixa a l’estació de tren de Dallenwil, des d’on tornem a Stans