Brittaniahütte 3031m en Kleine Allalin 3068m

Publiziert von KlaasP , 23. Juni 2011 um 14:46.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Oberwallis
Tour Datum:19 Juli 2010
Wandern Schwierigkeit: T4- - Alpinwandern

Nadat we in we daarvoor het Eispavillon aan Mittalallalin hadden bezocht, gingen we terug naar Felskinn om vandaar over de Chessjengletsjer naar de Brittaniahütte te gaan. Ik heb deze tocht gedaan in 2009 en 2010. In dat laatste jaar lag er duidelijk minder sneeuw. Het brede pad gaat langs de helling over sneeuwvlaktes en soms over steen. Vanaf de Brittaniahut kun je dan nog de Kleine Allalin beklimmen: een kleine moeite waarvoor je beloond wordt met een grandioos uitzicht over Mattmark, Saas Almagell, het Furgtall,..
Afdalen doen we richting Plattjen en dan het steile pad richting Zer Meigern. Dit is echt de moeite, want het is heel verlaten en biedt een mooi uitzicht. En zo komen we terug in het dal en dan moeten we alleen nog maar wat over de straat stappen en onze wandeling zit er alweer op.