5 Seen Wanderung

Publiziert von xrs1959 , 15. Juni 2016 um 16:45.

Region: Welt » Schweiz » St.Gallen
Tour Datum: 9 September 2012
Geo-Tags: CH-SG
Strecke:Pizolhütte - Wangsersee - Wildseeluggen - Wildsee - Schottensee - Schwarzplangg - Schwarzplangggrout - Schwarzsee - Baschalvasee - Gaffia
Zufahrt zum Ausgangspunkt:BUS 429 / 430 (Sargans Bahnhof - Wangs Pizolbahn) Seilbahn (Wangs Pizolbahn - Furt - Gaffia - Pizolhütte)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Seilbahn (Gaffia - Furt - Wangs Pizolbahn) BUS 429 / 430 (Wangs Pizolbahn - Sargans Bahnhof)

En una de les zones perifèriques de l'àrea de tectònica de Sardona, anomenada Pizol, per sobre el poble de Sargans, hi ha una de les excursions més tradicionals i concorregudes d’aquest sector oriental de Suïssa, la ruta dels cinc llacs (5 Seen Wanderung), que va des del refugi Pizolhütte fins al de Gaffia, passant per aquest conjunt curiós de llacs, ja que cada un és d'un color i aspecte diferent al de l'altre (sorprén el blau del segon, el Wildsee). És una excursió una mica trencacames, ja que s'han de pujar i baixar tres colls de muntanya, però es fa per un sender molt fresat i còmode. Per accedir al refugi Pizolhütte hem agafat els telecabina que va de Wangs a Furt i després els dos telecadires que deixen als 2.227 mts. d’alçada on es troba l’inici de la caminada. Cal recular una mica per veure el primer llac, el Wangsersee (2.206 mts.), ja que queda fora de la volta pròpiament dita. Un cop hi hem anat i tornat, hem seguit fins al coll de Wildseeluggen, a 2.493 mts. d’alçada, just per sobre el segon llac, el Wildsee, als peus de la glacera del Pizol o Pizolgletscher i la cresta del Graue Hörner. Més endavant, hem baixat a l’estany Schottensee (2.335 mts.), seguint per la Schwarzplangg, des d’on es pot contemplar part del geoparc de Sardona, amb el cim del Ringle, el Piz Sardona o els Alps de Glarus. En arribar al coll, hem fet una de les puntes (concretament la cota 2.551 mts.) del cordal del Schwarzplangggrout, per sobre el Schwarzsee, gaudint d’unes panoràmiques extenses sobre els Alps orientals, tant els grisons com els austríacs. Després de baixar a l’estany Schwarzsee (2.368 mts.), hem tornat a pujar a un nou coll, el que marca la carena de Baseggla, amb el seu extens camp de fites, i d’aquí hem tirat avall en direcció al cinquè llac, el Baschalvasee (2.174 mts.), probablement el menys atractiu de tots, per finalment acabar al refugi de Gaffia i tornar a Wangs amb els remuntadors