Hinteri Egg

Publiziert von xrs1959 , 8. Mai 2016 um 09:51.

Region: Welt » Schweiz » Basel Land
Tour Datum:17 Januar 2015
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT2 - Schneeschuhwanderung
Geo-Tags: CH-BL   CH-SO
Strecke:Ober Hauenstein Passhöhe - Bachtalenstrasse - Hinter Hauberg - Sool - Chellenchöpfli - Hinteri Egg - Ischlag - Waldweid - Studenweid - Richtacher - Waldenburg
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Balsthal Bahnhof - Langenbruck Passhöhe (BUS 94)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Waldenburg Bahnhof - Balsthal Bahnhof (BUS 94)

Ascensió al sostre del cantó suís de Basel-Landschaft, el Hinteri Egg (1.169 mts.), elevació sense caràcter de cim, degut a que està completament voltada d’arbres, al mig d’un bosc molt espès, que fa que no es tingui cap vista des de dalt, encara que les condicions climatològiques tampoc ens haurien permès veure res. La idea era fer la ruta amb raquetes, però com les webcam de la zona i les previsions de la meteorologia consultades al llarg de la setmana assenyalaven poca neu, les hem deixat a casa, però en algun punt no haguessin estat sobreres, degut a la nevada caiguda la nit de divendres. L’inici de la ruta el trobem a la parada del PostAuto que hi ha al coll Ober Hauenstein Passhöhe (734 mts.) a la sortida del poble de Lagenbruck. Marxem pel carrer Bachtalenstrasse, en direcció a Chellenchöpfli, que serà el punt de referència en la pujada, ja que el nom de Hinteri Egg no el trobarem fins que faltin 5’ per arribar-hi. Per una pista passarem per un refugi de muntanya i la seguirem amunt, fins a una cruïlla que ens indica la direcció a Helfenberg, serra que té el seu punt més alt a la cota 1.082, a la que s’arriba per un sender que travessa el bosc i de la que baixarem en direcció a la granja de Sool, tot i que abans passarem per un grup de cases anomenat Hinter Hauberg. Un cop deixem enrere Sool (998 mts.), seguim un filat, travessant uns amplis prats completament nevats, de forma una mica feixuga, pel gruix i l’estat de la neu, fins assolir Chellenchöpfli, punt a 1.157 mts. d’alçada, que és el més alt d’una planúria que hi ha al vessant sud del Hinteri Egg, que es troba a uns escassos 5’ en perpendicular i en direcció al nord, després de pujar per uns graons de fusta. Hi ha una fita cimera amb una placa que recorda que estem al punt zenital del cantó. Baixem i marxem en direcció a Waldenburg, seguint les marques grogues que surten de l’àrea de pic-nic, passant per la zona d’aparcament de la granja d’Ischlag i més endavant pel restaurant de muntanya Waldweid, des d’on cal anar en direcció a Studenweid i d’aquí fins a les cases de Richtacher, que són la porta d’accés al poble de Waldenburg, on donem per acabada l’excursió a la parada del PostAuto que hi ha al costat de l’estació de la única línia de tren de via estreta de Suïssa (sense comptar amb les dels funiculars), que va ser inaugurada l'1 de novembre 1.880