Geissfluegrat

Publiziert von xrs1959 , 14. März 2016 um 11:19.

Region: Welt » Schweiz » Aargau
Tour Datum:31 Oktober 2015
Geo-Tags: CH-SO   CH-BL   CH-AG
Strecke: Wisen SO – Burgweid – Romatten – Schafmatt - Geissflue - Geissfluegrat – Salhöhe - Chowald - Eggholde - Wasserflue – Wilenbergbach – Küttigen Fischbach
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Bus NFB 506 (Olten Bahnhof / Wisen SO, Sonne)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Bus 136 (Küttigen Fischbach / Aarau)

El punt més elevat del cantó suís d’Aargau, el Geissfluegrat, de 908 mts. d’alçada, és una punta secundària del Geissflue, situat a cavall dels cantons d’Aargau i Solothurn, considerant-se igualment com el cim més oriental per sobre dels 900 metres a les muntanyes del Jura, formant part de l’etapa 3 (Staffelegg–Hauenstein) de la travessa anomenada Jura-Höhenweg. En el nostre cas, hem fet parcialment el trajecte d’oest a est, en un dia absolutament emboirat que no ens ha permès gaudir d’altre cosa que dels colors tardorencs dels boscos suïssos. Hem començat al poble de Wisen SO, al que s’hi arriba en autobús des de l’estació d’Olten, en direcció a Burgweid, flanquejant el vessant nord del Flueberg. A l’alçada de la granja de Burg, enllacem amb el traçat del Jura-Höhenweg, que ja no deixarem fins ben avançada la ruta. Després de travessar uns prats, entrem al bosc fins sortir, a l’alçada de Romatten, a la carretera local que uneix Oltingen amb Rohr, que seguim uns metres i d’ella ens dirigim al refugi de muntanya Schafmatt, a partir d’on el camí s’endureix una mica i en forta pujada s’arriba al cim del Geissflue (963 mts.), fitat amb un petit vèrtex de formigó i un banc. En teoria és un mirador, però la boira no ens ha deixat veure res de res. Seguim la carena, que marca la divisòria entre els cantons de Solothurn i Basel-Landschaft (ens ho recorden diverses fites de pedra, algunes amb inscripcions centenàries), fins que a poc d’entrar al cantó d’Aargau, a l’esquerra, veiem un trencall amb un rètol que ens diu que a 45 mts. es troba el Geissfluegrat, marcat amb una placa en una roca. Certament, entre els arbres i la boira, la sensació de cim és nul.la. Tornem al traçat del Jura-Höhenweg i, sempre per la línia de la carena, ens dirigim al xalet - restaurant de muntanya Salhöhe, ubicat en un coll per on passa la carretera 536 i on hi ha una parada d’autobús. Després de fer un mos, seguim en direcció al Wasserflue, passant pel costat d’un búnquer que hi ha a l’altra banda de la carretera. Arribem al collet de Chowald i el sender s’enfila en curtes giragonses per deixar-nos a la carena de l’Eggholde, en el tram més bonic de la ruta, ja que el camí s’estreny i va saltant per la cresta amb alguns obstacles rocallosos, sempre per dintre del bosc. Arribem a una cruïlla on a l’esquerra el Jura-Höhenweg marxa en direcció a Staffelegg, mentre que nosaltres seguim recte per atènyer el cim del Wasserflue (844 mts.), després de passar a tocar una antena de telecomunicacions. Aquesta modesta balconada, però, és molt estètica vista des de baix, ja que té una forma punxeguda amb uns tallants molt marcats, considerant-se com un dels millors miradors del cantó (així ho testimonia un panell orientatiu), però en el nostre cas, ens hem de conformar amb la boira i color dels fajos que l’envolten. El sender baixa per la fageda, fins arribar a una pista als peus de l’antena, que tallem per una drecera, trencant més endavant a l’alçada de la torrentera del Wilenbergbach, des d’on arribem al punt final de la ruta, la parada d’autobús de Küttigen - Fischbach, a la carretera que ens durà a Aarau. Estem als peus del Wasserflue, però la seva silueta només queda intuïda al bell mig de la boira i les darreres llums del dia

Tourengänger: xrs1959