Cabane de Moiry (2825 U.M.)

Published by Wandelwallis.nl , 21 November 2010, 13h13.

Region: World » Switzerland » Valais » Mittelwallis
Date of the hike: 6 August 2009
Route:Glacier de Moiry - Cabane de Moiry
Access to start point:postauto: 12.452 cff logo Sierre - Vissoile - Grimentz - Moiry VS
Accommodation:-
Maps:Swissmap 25 - Wallis

Deutsch & Nederlands Mit Video !!!!

Deutsch.
Wann Sie mit dem Auto bei dem Staumauer von Moiry sind können Sie noch weiter fahren bei dem Lac de  Moiry. Im dem sommer geht auch dem Postauto weiter.  Am Ende von dem See ist ein Grosse Parkplatz. Da Start dem Wanderung.

Erst lauft dem Wanderweg noch nicht so steil aber das ist nicht dem ganze Wanderung. wann Sie bei einer deich kommen laufen Sie ein klein stuck auf und danach mit dem Wanderweg nach unter dann ist es noch ein stuck steigen wo viel kurve in sein, wann sie dem Moiry Hütte sehe bist du da. Da können Sie von ein Glass trinken geniessen von das Wunder schöne Aussicht auf dem Gletscher. Wann Sie gemütlich bei dem Hütte bist gewesen laufen Sie zurück über dem gleichen Wanderweg. Auf diese Wanderung können Sie ganz schone Bilder machen (sehe Video)

Nederlands:
Wanneer u aankomt bij de stuwdam van Moiry kunt u nog iets verder rijden tot aan het eind van het meer. In de zomer gaat ook de bus tot aan de parkeerplaats. Hier is een redelijk grote parkeerplaats. Vanaf de parkeerplaats start de wandeling.

het eerste deel van de wandeling loopt vrij vlak en het is niet zo smal. dan komt u op een soort kam van een dijkje. die loopt u niet helemaal af maar loopt u een stukje naar beneden. dan ziet u heel goed de wandelweg naar de hut wat steil omhoog gaat met haarspeld bochten. dat is ongeveer nog 300 meter klimmen dan bent u bij de hut waarna u heerlijk kunt genieten van een glas drinken en het uitzicht op de gletsjer.
de terugweg loopt u over dezelfde weg. U kunt hier erg mooie foto's maken (zie video!)

Hike partners: Wandelwallis.nl

Pigne de la Lé · Aendu

Willem says: Mooie huttenwandeling
Sent 21 November 2010, 23h01
Hoi Henkie_NL,

mooie en niet al te inspannende tocht naar de Cabane de Moiry, 11 jaar geleden was ik er al eens:). De overschrijding van de Pigne de la Lé vanuit de hut staat nog op mijn verlanglijstje.

In de zomer kun je overigens ook met de bus tot aan de gletsjer rijden. Je hoeft dus niet per sé met de auto te reizen als je vanaf de parkeerplaats bij de gletsjer wilt starten.

Gr Willem

Wandelwallis.nl says: RE:Mooie huttenwandeling
Sent 22 November 2010, 08h10
Hallo Willem !
Ziet er idd. erg mooi uit de Pingne de la lé.
Alleen er zijn bij mij ook nog zoveel wandelingen die ik wil maken.

Ik wist trouwens niet dat de postauto tot aan de parkeerplaats ging. Ik zal het aanpassen in mijn verslag.

Met veel wandel groeten;

Sander says: Pigne de la Lé
Sent 26 November 2010, 08h59
Mooie tocht inderdaad! Echt een fantastisch utizicht wat bij de parkeerplaats en eigenlijk de autoreis erheen al begint. Deze route heb ik afgelopen zomer ook gelopen. De tijd naar de Cabane wordt zwaar overdreven op de aanwezige bordjes. Ik liep naar de hut in 50 minuten en terug in 20 minuten.
Tussendoor heb ik de Pigne de la Lé beklommen, wat zeker een aanrader is. Wijk op de graat naar de Pigne de la Lé alleen niet teveel naar links uit en probeer op de graat te blijven. Anders wordt het erg steil en glibberig... :-)

Wandelwallis.nl says: RE:Pigne de la Lé
Sent 26 November 2010, 10h58
ja over die bordjes kan je eigenlijk niks van op aan.
Moeten ze eigenlijk wat aan doen, ik kijk tegenwoordig maar niet hoelang er op de bordjes staat XD.

Trouwens Sander wanneer komt jouw eerste wandeling op hikr ?
Ben namelijk erg benieuwt :P.

Groeten;

Sander says: RE:Pigne de la Lé
Sent 26 November 2010, 15h52
Die bordjes zijn volgens mij ook meer voor de toeristen bedoeld. Wel handig om dan ruime tijden aan te houden i.v.m. de veiligheid. Aan de andere kant ren ik wel altijd iedereen voorbij, dus in hoeverre mijn wandeltempo representatief is weet ik ook niet helemaal. ;-)
Zelfs met huttentrektochten met 13kg op mijn rug liep ik nog ruim binnen de tijden.

Mijn 1ste wandeling op hikr.org komt wanneer ik 's avonds niet meer zo vaak hoef over te werken. :-(
Wordt waarschijnlijk pas eind december. :-(

Wandelwallis.nl says: RE:Pigne de la Lé
Sent 26 November 2010, 19h01
oke maar als die bordjes voor toeristen zal je verwachten dat bij de wandeling: *Hannigalp - Saas Fee de bordjes langer voor aangegeven staat. Want dat gaat echt helemaal nergens over. ik weet niet wie daar gelopen heeft maar volgens mij was er slecht weer op komst XD

Zelf heb ik nog geen hutten tochten gelopen (wat ik wel graag wil)
Succes met s'avonds werken :P
Groeten;