Rigi

Publiziert von xrs1959 , 11. Mai 2016 um 16:14.

Region: Welt » Schweiz » Schwyz
Tour Datum:19 Mai 2012
Geo-Tags: Rigigebiet   CH-SZ   CH-LU
Strecke:Rigi Klösterli - First - Rigi Kaltbad - Känzeli - Rigi Staffelhöhe - Rotstock - Rigi Staffel - Rigi Kulm - Kulmhütte - Schwändihütte - Alp Trib - Rigi Klösterli
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Arth - Goldau / Rigi Klösterli (Rigi Bahnen)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Rigi Klösterli - Arth - Goldau (Rigi Bahnen)

Una de les muntanyes preferides pels habitants de la regió del Mittelland suís és el Rigi, ja que disposa de més de cent quilòmetres de senders senyalitzats i de tota mena de serveis, gaudint d’una ubicació geogràfica que, malgrat tenir només 1.798 mts. d’alçada, ofereix unes panoràmiques extraordinàries sobre els Alps, amb més de tretze llacs a la vista i la possibilitat d’abastar regions de d’Alemanya i França en dies clars. No en va, el primer tren cremallera que va circular per Europa anava de Vitznau, ciutat situada a la riba del llac dels Quatre Cantons, prop de Lucerna, a l’estació de Rigi Staffelhöhe, havent-se inaugurat el 21 de maig de 1.871. Avui en dia, apart d’aquest cremallera, que arriba fins als peus del Kulm o punt culminant del pic, hi ha un telefèric que de Weggis puja a Rigi Kaltbad, estació d’enllaç entre ambdues línies, així com un segon ferrocarril de muntanya, que surt de Goldau, al sector del llac de Zug, i que és el que hem fet servir per apropar-nos a Rigi Klösterli, població situada a 1.302 mts. d’alçada, on hem iniciat la nostra caminada. Com he comentat, hi ha un munt de possibilitats senderistes per aquesta muntanya (a l’hivern els camins es converteixen en recorreguts per esquiar o fer raquetes i els seus lloms, directament en pistes d’esquí alpí), per tant, vam idear una circular per la cara sud que ens ha permès recórrer tota la seva carena d’oest a est. Es tracta d’una excursió sense cap mena de dificultat, tranquil.la i pausada, on hem fet miques les targetes gràfiques de les nostres càmeres, malgrat no haver gaudit d’un dia amb una visibilitat extraordinària. D’aquesta manera, de l’estació de Rigi Klösterli hem anat fins a First (1.453 mts.) i hem planejat fins al nucli de Rigi Kaltbad (1.450 mts.), d’on ens hem dirigit al mirador de Känzeli (1.464 mts.), per arribar-nos a Rigi Staffelhöhe (1.550 mts.), des d’on hem enfilat el Rotstock, cim de 1.659 mts. d’alçada. D’ell ens hem dirigit a  l’estació on es troben els dos cremalleres, anomenada Rigi Staffel (1.603 mts.) i, pel tram més costerut de la jornada, accedir al Rigi Kulm (1.798 mts.). De baixada hem anat en direcció a Kulmhütte (1.676 mts.), passant després per les granges de Schwändihütte (1.480 mts.) i Alp Trib (1.460 mts.), la bauma de Bruedersbalm, fins arribar de nou a l’estació de tren de Rigi Klösterli, on tanquem la circular

(*) El track no ha estat obtingut sobre la marxa, sinó que està editat més endavant des del PC