Brienzer Rothorn

Publiziert von xrs1959 , 12. April 2016 um 15:29.

Region: Welt » Schweiz » Luzern
Tour Datum:27 September 2014
Geo-Tags: Brienzergrat   CH-BE   CH-LU   CH-OW
Strecke:Planalp - Greesgi - Chruterenpass - Lättgässli - Schongütsch - Berhgaus Rothorn Kulm - Brienzer Rothorn - Oberstafel - Greesgi - Planalp
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Brienz Rothorn Bahn (Brienz - Planalp)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Brienz Rothorn Bahn (Planalp - Brienz)

El Brienzer Rothorn (2.351 mts.) és una muntanya situada als Emmentaler Alpen, fent frontera entre els cantons suïssos de Lucerna, del que és el seu punt més alt, Berna i Obwalden. El cim es pot assolir des de Brienz, amb el tren de vapor Brienz Rothorn Bahn (inaugurat l’any 1.892) i des de Sörenberg, amb un telefèric. En el nostre cas, hem agafat el cremallera de vapor fins a l’estació intermèdia de Planalp (1.341 mts.) i des d’aquí hem anat a la granja de Greesgi, punt en el que iniciem una ruta circular que ens portarà al cim. En sentit horari ens dirigim al Chruterenpass, coll que ens fa canviar de vessant, fins al següent tall de la cresta, que s’anomena Lättgässli, al que s’hi arriba per una dreta canal pedregosa, graonada i equipada amb un cable i cadenes. A flanqueig pel cordal, el deixem un moment per a pujar al Schongütsch (2.320 mts.), segona elevació de la muntanya, i seguir, passant per l’estació superior del tren a vapor, la Berhgaus Rothorn Kulm i el restaurant panoràmic, parada final del telecabina de Sörenberg, fins atènyer la cota cimera del Brienzer Rothorn, convertida en una terrassa-mirador, atapeïda de gent. El dia ha estat esplèndid i les vistes superbes, sobre el llac de Brienz, els Alps bernesos (amb la destacada trilogia Eiger, Mönch i Jungfrau), o el Pilatus i el Säntis, així com un reguitzell de muntanyes que podem identificar gràcies els panells informatius. La baixada l’hem fet pel sender més transitat de la muntanya, que és el que des de la Berghaus baixa en còmodes llaçades a l’estació del cremallera d’Oberstafel i d’aquí va fins a la granja de Greesgi, per tornar-nos, pel mateix camí que l’anada, a Planalp. A l’hivern, la ruta que hem fet d’anada queda totalment descartada, ja que és molt exposada a partir del Chruterenpass (no he trobat cap ressenya que en parli), per tant, qui puja per aquest vessant del Brienzer Rothorn ho fa més o menys per on hem baixat nosaltres