Maschgenkamm

Publiziert von xrs1959 , 9. März 2016 um 17:31.

Region: Welt » Schweiz » St.Gallen
Tour Datum: 6 Februar 2016
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT2 - Schneeschuhwanderung
Geo-Tags: CH-SG
Strecke:Tannenboden Dorf - Prodalp - Maschgenlücke - Maschgenkamm - Panüöl - Prodalp - Sennhütte Tannenboden - Tannenboden Dorf
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Post Auto 441 (Sargans - Flumserberg Tannenboden Dorf)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Post Auto 441 (Flumserberg Tannenboden Dorf - Sargans)

A l’entorn del domini esquiable de Flumserberg, a la regió de Heidiland, entre el llac Walensee i Sargans, a la Suïssa oriental, hem enllaçat dos dels seus circuits de senderisme hivernal (Winterwanderwege), per pujar fins al Maschgenkamm, a 2.020 mts. d’alçada. La idea era tancar la ruta en circular baixant per Seebenalp, però hem trobat l’accés a aquest vessant de la muntanya tancat pel fort risc d’allaus, per tant, hem tornat sobre els nostres passos amb alguna variació. L’inici es troba a la parada del Post Auto a Flumserberg Tannenboden Dorf des d’on ens hem dirigit en direcció a Prodalp, a estones per dintre del bosc, amb una esplèndida panoràmica sobre el perfil retallat dels Churfirsten. Un cop arribats a aquesta estació intermèdia hem encarat la pujada per sobre la vall de Schilstal, amb el massís del Hochfinsler a la nostra esquerra. Sense anar a Panüöl, hem agafat una desviació que ens ha portat fins al coll que hi ha als peus del cim, al que s’hi arriba primer pel llom i més endavant per una curta cresta amb un delicat flanqueig nevat. D’aquí hem baixat a un altre coll on hi ha el refugi de muntanya de Maschgenlücke, des d’on, en una darrera pujada, s’ateny la cota 2.020, força desnaturalitzada, ja que és el final dels remuntadors de les pistes d’esquí, a més d’haver-hi un restaurant. Degut al tancament del vessant nord de la muntanya, hem reculat fins al Maschgenlücke i d’aquí ens hem dirigit al refugi-restaurant de Panüöl, des d’on hem anat a buscar el sender que hem fet servir de pujada, tornant al punt d’inici passant pel refugi de Sennhütte Tannenboden. Tot plegat ha comportat un desnivell positiu de 765 mts., en un recorregut de 18,5 km. Per cert, l’estat de la neu, perfectament compactada al llarg del circuit, ha fet que les raquetes hagin anat de passeig a l’esquena