Oude herinneringen: Vogezen en Elzas 2001/2002

Publiziert von KlaasP , 17. Mai 2012 um 16:05.

Region: Welt » Frankreich » Vogesen
Geo-Tags: F

In 2001 werd mijn zus, Anna, geboren. Daarom beslisten mijn ouders om in de vakantie minder zware wandelingen te maken. In plaats van Zwitserland werd Frankrijk onze reisbestemming. We maakten wandelingen in de Vogezen en de Elzas. Ook in 2002 gingen we erheen. Ik herinner me er niet meer zoveel van, dus heb ik me gebaseerd op hetgeen mijn ouders in de familiealbums hebben neergeschreven. Hierbij dus ook een grote dankjewel aan mijn ouders!
Le Hohneck: de wandeling naar le Hohneck is misschien wel de bekendste in de Vogezen. Het pad is nniet erg steil en heel goed begaanbaar. De hooggelegen grasvlaktes zijn vaak blootgesteld aan de wind. Op de top heb je een erg mooi uitzicht.
Hunawihr/Riquewihr/Kaysersberg: tussen de wijnvelden vind je deze pittoreske dorpjes, ze staan vol met vakwerkhuisjes, en zijn zeker een bezoekje waard.
Château du Haut-Koenigsbourg: het Kasteel van Haut-Koenigsbourg is toegankelijk voor toeristen, en zeker een bezoekje waard. Je waant je in de middeleeuwen, en je hebt teven een prachtig zicht.
Rocher Hans: vanaf Lac Blanc leidt een redelijk steil pad je naar de spitse Rocher Hans.

Tourengänger: KlaasP