Door natuurgebieden naar Steenhuize-Wijnhuize

Publiziert von KlaasP , 28. Mai 2012 um 14:27.

Region: Welt » Belgien
Tour Datum:27 Mai 2012
Mountainbike Schwierigkeit: L - Leicht fahrbar
Geo-Tags: B
Strecke:16 km

Vandaag was het alweer schoon weer in België! Samen met mijn vader maakte ik eens fietstocht. Tot aan het ziekenhuis volgden we de autowegen. We gingen verder over rustige weggetjes tot in Wijnhuize. Af en toe zat er een steil aardepad, bezaaid met vele stenen, tussen. Voor een mountainbike was dit zeker geen probleem. Mensen met een gewone fiets kunnen afstappen, of voorzichtig verder rijden. Lans de weg kwamen we niet veel mensen tegen, behalve dan diegenen die stonden te barbecueën, maar wel veel paarden en koeien. Hierna volgden we weer bredere wegen. Aan Luiveld heb je in de lente een mooi zicht op de gele weides (door al de boterbloemen), met daarachter het bos. Iets verder kan je linksaf gaan naar een natuurgebied. Je kan er niet goed passeren met de fiets: er zijn vele afsluitingen met prikkeldraad zodat we de fietsen erover hebben moeten heffen. Eénmaal in het natuurgebied kan je volop genieten. Langs een akker verlaat je het bos. Langs o.a. de Kloosterstraat gaan we weer naar huis. Naar de televisie! Want ‘Scheire en de Schepping’ begint…