Kastelen, bloeiende weides en vele akkers

Publiziert von KlaasP , 23. Mai 2012 um 13:54.

Region: Welt » Belgien
Tour Datum:22 Mai 2012
Wandern Schwierigkeit: T1 - Wandern
Mountainbike Schwierigkeit: L - Leicht fahrbar
Wegpunkte:
Geo-Tags: B 
Zeitbedarf: 2:30

Vandaag voerde het lot me tussen bloeiende weides, paarden en koeien naar Sint-Lievens-Houtem en Hillegem. Vanuit Zottegem-centrum vertrok ik over de Buke tot aan de doe-het-zelfzaak Hobbyrama. Daar ging ik naar links, en volgde de weg steeds tot aan een kruising. Vanaf hier volgde ik de weg, en later het aardepad tot aan het Kasteel van Leeuwergem. Onderweg passeerde ik een mooie, oude molen en spotte ik een reiger. In Leeuwergem raakte ik wat de weg kwijt, maar uiteindelijk kwam ik uit aan de Europaweg. Ik stak de zebrapaden over (oppassen geblazen!) en ging verder over de fietsroute. Via de oude trambaan en andere wegen, kwam ik in Sint-Lievens-Houtem. Op een bepaald moment ging ik naar rechts, richting Cotthem. Ik passeerde B&B de Boomgaard en voor ik het goed en wel besefte stond ik ergens in het midden van de akkers. Weeral 'verdwaald'! Ik volgde het pad en kwam uiteindelijk een bordje tegen: Zottegem naar links. OK! Ik fietste over een mountainbikepad tot ik in een klein dorpje aankwam. Ik ontmoette er een vriendelijke dame, die me voorstelde om even op haar paard te zitten. Een heel toffe ervaring! Ik wist ondertussen weer niet waar ik me bevond, dus reed ik nog wat verder. Toen zag ik in de verte een kerk: ik zit in Hillegem?! Ik ging eens langs de kerk en bij mijn tante die er in de buurt woont. Langs de grote baan keerde ik terug naar huis. Het was een erg toffe ervaring om de tocht aan het lot over te laten: om de kilometer was ik verdwaald, en ik was steeds even verbaasd toen ik zag waar ik uitkwam! Dit moet ik vaker doen!

Tourengänger: KlaasP

Minimap
0Km
Klicke um zu zeichnen. Klicke auf den letzten Punkt um das Zeichnen zu beenden

Geodaten
 10919.kml

Galerie

In einem neuen Fenster öffnen · Im gleichen Fenster öffnen

Kommentar hinzufügen»