Deze namiddag besloot ik eens een wandel- en fietstochtje te maken. Vanuit de Voetbalstraat fietste ik naar het wachtbekken in Velzeke. Hier loopt het erg mooie Jan de Lichtepad. Het is beschermd natuurgebied en fietsen is verboden! Dus besluit ik met de fiets aan de hand verder te stappen. Rondom het wachtbekken zitten er veel amfibieën, jammer genoeg meestal verscholen. Langs een smal pad tussen twee hoge bomenrijen en langs een beekje ga ik verder richting Knutsegem. Achter de kapel is een tof tuintje, waardoor je ook kan wandelen. Ik keer even terug en ga dan naar rechts, en daarna steeds rechtdoor richting ''de eenzame boom''. Deze wordt in de volksmond zo genoemd omdat hij, ver van alle andere bomen, op het hoogste punt van de akkers staat. Ik volg de aardepaden langs het voetbalveld van Strijpen, en ga dan langs de Meersstraat en de Stadbibliotheek Zottegem (gevestigd in het Kasteel van Egmont, en zeker een bezoekje waard!) terug naar huis. Alweer een mooie wandeling dicht bij huis!
Kommentare (2)