Het Jan de Lichtepad (Zottegem-Knutsegem)

Publiziert von KlaasP , 21. Mai 2012 um 21:46.

Region: Welt » Belgien
Tour Datum:21 Mai 2012
Wandern Schwierigkeit: T1 - Wandern
Mountainbike Schwierigkeit: L - Leicht fahrbar
Wegpunkte:
Geo-Tags: B 
Zeitbedarf: 1:00

Deze namiddag besloot ik eens een wandel- en fietstochtje te maken. Vanuit de Voetbalstraat fietste ik naar het wachtbekken in Velzeke. Hier loopt het erg mooie Jan de Lichtepad. Het is beschermd natuurgebied en fietsen is verboden! Dus besluit ik met de fiets aan de hand verder te stappen. Rondom het wachtbekken zitten er veel amfibieën, jammer genoeg meestal verscholen. Langs een smal pad tussen twee hoge bomenrijen en langs een beekje ga ik verder richting Knutsegem. Achter de kapel is een tof tuintje, waardoor je ook kan wandelen. Ik keer even terug en ga dan naar rechts, en daarna steeds rechtdoor richting ''de eenzame boom''. Deze wordt in de volksmond zo genoemd omdat hij, ver van alle andere bomen, op het hoogste punt van de akkers staat. Ik volg de aardepaden langs het voetbalveld van Strijpen, en ga dan langs de Meersstraat en de Stadbibliotheek Zottegem (gevestigd in het Kasteel van Egmont, en zeker een bezoekje waard!) terug naar huis. Alweer een mooie wandeling dicht bij huis!

Tourengänger: KlaasP

Minimap
0Km
Klicke um zu zeichnen. Klicke auf den letzten Punkt um das Zeichnen zu beenden

Geodaten
 10901.kml

Galerie

In einem neuen Fenster öffnen · Im gleichen Fenster öffnen

Kommentare (2)

Kommentar hinzufügen

Winterbaer hat gesagt:
Gesendet am 21. Mai 2012 um 22:40
Hi Klaas, schöne Fotos hast Du gemacht! Respekt!

Viele Grüße
Uschi Winterbaer

KlaasP hat gesagt: RE:
Gesendet am 22. Mai 2012 um 14:23
Danke!
Viele grüsse aus Belgien!
Klaas

Kommentar hinzufügen»