Encamp-Engolasters See-Weg Les Pardines-Encamp 2 h 15

Publiziert von andorra77 , 3. Mai 2010 um 08:59.

Region: Welt » Andorra
Tour Datum:29 April 2010
Geo-Tags: AND
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Autobus Andorra la Vella-Encamp, Canillo-Encamp Parkplatz beim Automobil-Museum eine halbe Stunde gratis
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Autobus Andorra la Vella-Encamp, Canillo-Encamp Parkplatz beim Automobil-Museum eine halbe Stunde gratis
Kartennummer:Fuehrer: - Guia Excursionista, dreispraching katalanisch-spanisch-franzoesisch, mit Karte Massstab 1:40'000 Editorial Alpina ISBN 84-8090-229-9

Anfang: Autobus Andorra la Vella-Encamp, Canillo-Encamp

Parkplatz beim Automobil-Museum eine halbe Stunde gratis

Ende: Autobus Encamp-Andorra la Vella, Encamp-Canillo

Aufstieg 400 m

Abstieg 400 m

00 h 00 Automobilmuseum Encamp

00 h 50 1616 m hoch Engolasters See

01 h 30 1620 m hoch Parkplatz "Les Pardines"

01 h 50 1380 m hoch Gabelung Strasse "Cortals d'Encamp/de la Plana" Siedlung "Miranda"

01 h 55 Abkuerzung bei Hotel "Milà"

02 h 10 Automobilmuseum Encamp

Beim Automobilmuseum Encamp hat es Parkplaetze und Bushaltestellen (Foto). Nach etwa 5 Minuten ueberquert man die Umfahrungstrasse. Im Wald gehts zum Engolasters See hoch. Etwas unterhalb des See's sieht man den Sockel und Resten des Mastens der damaligen Kabinen-Seilbahn. Die Ausgangsstation war ein hohes Gebauede mit Parkplatz-Stockwerken und einer Rampe. Es gab eine rote und eine blaue Kabine, wohl fuer zwei Personen. Kurz nach diesem Sockel kommt man zu einer "Borda" (Steinhuette fuer Sommeraufenthalt der Bauern). Etwas weiter,abseits unterhalb des Weges, hat man eine gute Sicht auf den Eingang Encamps. Das Gebaeude "Radio Andorra" ist von Baeumen verdeckt (Foto). Der Engolasters See ist das Ausgleichsbecken des Wasserkraftwerks. Das Wasser wird hergeleitet vom Madriu Tal (UNESCO Welterbe angemeldet) und von Ransol (zwischen Canillo und Soldeu). Nahe beim See hat es 2 Restaurants (Fotos) Der breite Weg "Les Pardines" folgt dem Wasserkanal und ist daher praktisch ebenaus, drei Kilometer lang. Am Ende des Weges ist ein Parkplatz und eine Haltestelle des Gemeinde-Bus vor dem Wasseraufbereitungs-Gebaeude der Gemeinde (Foto). Man nimmt die Abkuerzung, ein zum Teil steiler, fuer Fahrzeuge gesperrten Weg hinunter zur Strassengabelung Strasse "Cortals d'Encamp" - Strasse "de la Plana" bei Siedlung "Miranda". Ca. 5 Min auf der Strasse bis links unterhalb Hotel "Milà" wo eine Abkuerzung zur Hauptstrasse hinterunterfuehrt. Nach zwei Ueberquerungen der Hauptstrasse ueber Abkuerzung geht man an einem Muehlengebaeude (Foto) vorbei in einen Dorfkern, dann beim Gebauede der ehemaligen Tal-Station der nicht mehr bestehenden Seilbahn vorbei zur Hauptstrasse und zum Automobilmuseum.

Andorra, Kleinstaat in den Pyrenaeen, zwischen Frankreich und Spanien. In Andorra sind die Bergwiesen nicht so gruen wie im Norden Europas. Es regnet wenig im Sommer, Herbst. Sonst ist die Natur aber ganz huebsch. Wenn der letzte Schnee weg ist, so Ende Mai/Mitte Juni entfaltet sich die Blumenpracht: Alpenrosen, blaues Enzian, Blaudisteln usw. Grosse Raubvoegel ziehen ihre Kreise ueber den Gipfeln.

Eichhoernchen, Hasen, Rehe, Murmeltiere, Gaemsen kann man sehn. Das Tal Val Madriu ist angemeldet als UNESCO Monument der Menschheit. Die Gaemse wird im September waehrend einer Woche gejagt. Sind ausgenommen die Schutzonen: Enclar (oberhalb Santa Coloma/Andorra la Vella), Pal (Gemeinde La Massana)...

Webcams

Baixada: 400 m, ft

Dificultat: T1-T2 – Excursió de muntanya

Accés inici: autobús Andorra La Vella-Encamp o Canillo-Encamp

amb cotxe: aparcament mig hora gratis, prop del Museu d'Automòbil

Accés fi: autobús Andorra La Vella-Encamp o Canillo-Encamp

Guia: - Guia Excursionista, tri llengua català -castellà -francès , amb mapa escala 1:40'000 Editorial Alpina ISBN 84-8090-229-9

00 h 00 altitud 1220 m Museu de l'automòbil Encamp

00 h 50 altitud 1616 m Llac d'Engolasters

01 h 30 altitud 1620 m aparcament "Les Pardines"

01 h 50 altitud 1380 m xamfrà carretera dels Cortals d'Encamp/carretera de la Plana", edifici "Miranda"

01 h 55 drecera prop de l'Hotel "Milà"

02 h 10 Museu de l'Automòbil Encamp

Prop del museu de l'automòbil hi ha l'aparcament i les parades d'autobús (foto). Desprès de 5 minuts creuem la variant d'Encamp. Dintre el bosc pugem fins al Llac d'Engolasters. Un mica abans del llac veiem el sòcol i restes de la pilona del telecabina que s'ha desmuntat. Hi havia dues cabines, una blava i una vermella, probablement per dues persones. Sortia d'un edifici alt amb plantes d'aparcament i una rampa. Una mica més amunt, a la dreta a poca distancia el lloc per la foto: entrada d'Encamp, poble de Vilà, nova escola (L'edifici Radio Andorra amagat pels arbres). El llac d'Engolasters és un diposit de la central hidroelèctrica. Les aigües provenen de la Val del Madriu (lateral), candidat com a monument de l'humanitat de l'UNESCO, i des de Ransol (entre Canillo i Soldeu). Prop del llac hi ha dos restaurants (fotos). L'ampli camí de "Les Pardines" segueix el canal d'aigua i per això és pla, per 3 km. A la fi del camí trobem aparcaments, la parada del bus comunal, i la planta de tractament de l'aigua potable del comú (foto). Prenem la drecera, una camí vedat als vehicles, amb molt pendent fins al xamfrà, carretera dels Cortals d'Encamp, carrer de la Plana, prop de l'edifici "Miranda". Circa 5 minuti caminem per la carretera fins a la drecera, a l'esquerra, sota el hotel Milà, que ens porta a la carretera General. Travessant dues vegades la carretera General per dreceres arribem a un molí de cereals (foto), a un casc antic, a l'edifici amb rampa des d'on abans pujava el telecabina desmuntat, fins a la Carretera General i el Museu de l'Automòbil.

Andorra, mini-estat dels Pirineus, entre França i Espanya. A Andorra els prats són menys verds que a Europa del Nord. Plau poc l'estiu i la tardor. Peró la natura hi és molt bonica. Fosa la neu restant, fi de maig/primera meitat juny surt la bellesa de les flors: Rododendres (Roses Alpins?), ..cards blaus... Grans aus predadors volten sobre els cims, esquirols, llebres, marmotes, isards, es pot veure. El Val Madriu és inscrit com a monument de l'UNESCO paisatge de l'humanitat.. L'isard es caça durant una setmana en setembre. Fan excepció els vedats d'Enclar (sobra Santa Coloma/Andorra la Vella), Pal (Comú de La Massana).

Webcams

Fotos:

Engolasters-See (895)

Monpi (kleiner Monoprix Laden), Automobil-Museum, Hotel Sol i Muntanya

Borda, Steinhuette fuer Sommeraufenthalt von Bauern, nahe bei deren Wiesen

Eingang von Encamp, neue Schule, Siedlung Vilà (Radio Andorra von Baeumen verdeckt)

Restaurant “Llac i Cel” (See und Himmel)

Restaurant “La dama blanca” (Die weisse Dame)

breiter Wanderweg, im Hintergrund schneebedeckte Gipfel

Wanderweg, Tisch und Baenke zum Verweilen, Bildstock Muttergottes der Ecologie

Parkplatz, Haltestelle Gemeinde-Bus, Wasseraufbereitungsanlage der Gemeinde

Encamp, links Umfahrungsstrasse, vom Gebaude mit der Rampe begann die Gondelbahn

ehemalige Getreide-Muehle

Fotos:

Llac d'Engolasters

Monpi (petit Monoprix), museu de l'automòbil, hotel Sol i Muntanya

Borda (cabana per l'estiu dels pagesos prop de les terres

Entrada d'Encamp, nova escola, urbanització Vilà (edifici Radio Andorra amagat pels arbres)

Restaurant “Llac i Cel”

Restaurant “La dama blanca”

ample camí, en el fons cims coberts de neu

camí, taula i bancs per la pausa, quadre Mare de Deu de l'ecologia

aparcament, parada del bus comunal, planta de tractament d'aigua potable del comú

Encamp, a l'esquerra la variant d'Encamp, de l'edifici amb rampa sortia el telecabina