Parijs: schooluitstap 2011

Publiziert von KlaasP , 15. Mai 2012 um 18:05.

Region: Welt » Frankreich » Île-de-France
Tour Datum: 2 Mai 2011
Geo-Tags: F
Zufahrt zum Ausgangspunkt:TGV/Auto/Flugzeug

In mei 2011 maakte ik met de school, in het kader van de lessen aardrijkskunde, een uitstap naar Parijs.
We verbleven in het Novotel Paris Est. De kamer was ruim en het eten heel lekker! In Parijs bezochten we de Jardin des Tuileries, waar we lunchten, de Dôme des Invalides, Palais Royal, de Madeleinekerk, de Arc de Triomphe...
De volgende middag aten we in één of ander self-servicerestaurant.
Het eten daar was heel wat minder :(
We bezochten ook Montmartre: hier konden we de kunstenaars aan het werk zien, er was ook een levend standbeeld bij, en de Sacré Coeur bezoeken. De zwaarste 'beklimming' was die van de Eiffeltoren. Alhoewel we door het slechte weer maar tot op de tweede verdieping konden gaan. Desalniettemin was het uizicht erg mooi. Ten slotte was ook de bootocht op de Seine erg tof.
Een bezoek aan Parijs is dus zeker eens de moeite waard!