Traseul de la Casa Folea la Refugiul Grind

Publiziert von gabiavram , 4. November 2011 um 19:53.

Region: Welt » Romania » Carpati » Masivul Piatra Craiului
Tour Datum:29 Oktober 2011
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT3 - Anspruchsvolle Schneeschuhwanderung
Mountainbike Schwierigkeit: ZS - Fahrtechnisch anspruchsvoll
Geo-Tags: RO
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Se poate ajunge cu masina din Moeciu de Jos prin satul Pestera sau din Zarnesti prin satul Magura si apoi Pestera

Plecarea se face de la Pensiunea Casa Folea din satul Pestera , se urmeaza marcajul triunghi galben urcand direct pe saua Pripor printr-o padure fascinanta de fagi seculari.Dupa circa 20min se ajunge intr-o poiana de unde se poate admira pentru prima data masivul Piatra Craiului , in latura sa nordica putandu-se vedea cabana Curmatura, Se continua la stanga prin padure si dupa circa 15 min se ajunge intr-o poiana mare la poalele dealului Popii.Se ocoleste dealul si se ajunge la saua Joaca de unde se poate admira in toata splendoarea lui masivul Piatra Craiului. De aici se coboara prin dreapta pe marcajele cruce rosie si banda rosie printr-o padure rarefiata de brazi batrani si multe buturugi din care rasar o multime de puieti de brad. Ceva mai jos apar si alte marcaje dar odata ajunsi in zona "La Table" (dupa alte 20min) se urmeaza numai marcajul banda rosie care urca printr-o zona defrisata si plina de arbori cazuti si multe uscaturi , dupa care odata intrati in padure panta devine si mai abrupta si intalnim un marcaj care ne indica directia si timpul ramas pana la refugiu . Cat de curand (in circa 15min) se iese din padure in poiana din zona refugiului , unde la o altitudine de 1620m gasim refugiul Grind , un ultim adapost inainte de a continua drumul spre crestele Pietrei Craiului. Continuarea drumului de aici pe creste este dificila si trebuie echipament adecvat , asa ca eu pun punct aici traseului parcurs.