Skivakantie: Les Orres 2011

Publiziert von KlaasP , 15. Mai 2012 um 18:38.

Region: Welt » Frankreich » Alpes de Haute Provence
Tour Datum:15 April 2011
Ski Schwierigkeit: WS-
Geo-Tags: F

Tijdens de eerste week van april was KlaasP te vinden in Les Orres, een klein dorpje in de Franse alpen.
We verbleven in het UCPA-gebouw. De kamers waren erg klein, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het overheerlijke eten. Jammer genoeg was een groot deel van de sneeuw al gesmolten. Op 2300m lag er echter nog meer als voldoende. We begonnen de week met wat 'skigewenning': leren remmen in ploeg, ski's aan- en uitdoen...
Vervolgens begonnen we met de groene pistes. Na het skiën was er warme chocomelk. Als vooravondanimatie koos ik voor de wandeling: we kregen uitleg (in het Frans) over de planten, we konden genieten van het mooie uitzicht en we maakten een vuurtje met zelfgesprokkeld hout. Op het einde van de week gleden we de rode pistes naar beneden.
Ik heb toen mijn brevet parallel skiën gehaald. De skipistes in Les Orres vond ik erg tof en afwisselend.
Ik heb nog niet veel ski-ervaring dus veel meer info kan ik niet echt geven. Wel kan ik zeggen dat ik me er heel goed heb geamuseerd!

Tourengänger: KlaasP