Traseul turistic Cazanele Mari - Ciucarul Mare

Publiziert von gabiavram , 5. November 2011 um 18:11.

Region: Welt » Romania » Banat » Cazanele Mari
Tour Datum:23 April 2011
Geo-Tags: RO
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Acces direct din DN 57, din centrul localităţii Dubova, la cca. 100 m de sediul Primăriei Dubova pe sensul de mers spre localitatea Sviniţa.

Poteca urca destul de pronuntat, inscriindu-se pe buza unui ogas. Marcajul este bun si ne indreapta catre culme, printr-un labirint de poteci si potecute spalate de ploi.
Odata urcusul terminat (maxim 25 de minute de la plecare), mergem drept pe un platou in care incep sa rasara stanci. Poteca este lata si ne conduce fara gres drept inainte. Iesim dintre copaci si in maxim 40 de minute de la plecare ajungem pe buza abrupturilor ce coboara din Ciucaru Mare direct in Dunare.
Prima imagine este una absolut fanatstica pentru cei mai putin obisnuiti cu salbaticia si grandoarea peisajului montan : la picioarele noastre se gaseste Dunarea, foarte ingusta in acest sector (250 pana la 450 de metri). Cleanturi prapastioase de calcar alb coboara din locul unde ne aflam catre fluviu. Dincolo, pe malul sarbesc se ridica cu mult deasupra, silueta muntelui Veliki Strbac (768m). Soseaua de dincolo se unduieste la cativa metri deasupra apelor.
Pentru a avea o imagine cat mai completa asupra Cazanelor Mari, putem urma fara dificultate marginea dealului, atat spre sud cat si spre nord. Ocolind numeroasele doline care ciuruiesc platoul pe care ne aflam, in maxim 1 ora putem vedea noi si noi perspective asupra fluviului si asupra clisurii. Indreptandu-ne, de pilda, spre nord, ajungem intr-un loc unde prin iesirea din aval a Cazanelor Mari, putem zari Dealul Ciucarul Mic (fratele omonim care strajuieste Cazanele Mici), o parte din Cazanele Mici si culmi indepartate ale Muntilor Mehedinti. Nu trebuie sa plecam fara a ajunge la marginea nordica a Ciucarului Mare de unde avem o larga si minunata vedere asupra golfului Dubova pe unde am venit.
Revenirea la sosea o facem pe acelasi drum. Sa incercam sa fim atenti in zonele expuse soarelui pentru ca izolarea acestui loc il face habitatul ideal al viperei cu corn.