Encamp-Coll d'Ordino-Encamp

Publiziert von andorra77 , 2. Juli 2009 um 14:56.

Region: Welt » Andorra
Tour Datum:16 Mai 2009
Zufahrt zum Ausgangspunkt: Autobus Andorra la Vella-Encamp und Canillo-Encamp mit dem PW, Parkplatz 1 Stunde gratis, in Naehe von Automobilmuseum
Zufahrt zum Ankunftspunkt: Autobus Andorra la Vella-Encamp und Canillo-Encamp mit dem PW, Parkplatz 1 Stunde gratis, in Naehe von Automobilmuseum

0h00 1242 m Automobilmuseum
0h23 1330 m Kirche Sant Romà de Les Bons (Foto)
1h21 1700 m nahe bei westlichster Schleife des Weges (Foto andere Talseite)
2h22 1983 m Coll d'Ordino
2h29 1910 m Wegweiser (nach links) Els Racons, Riu Urina
2h32 rechte Abzweigung nehmen
2h40 1860 m, Borda de n'Andrieta, Foto Canillo
2h52 Foto Pics Casamanya, Mereig
2h53 1700 m Aussichtspunkt, Foto alte und neue (Arch. Bofill) Wallfahrtskirchen Muttergottes von Meritxell,
    Landespatronin von Andorra, Fest jeweils am 8. September.
3h25 1460 m Strasse, halbrundes Gebaeude ist der Friedhof von Canillo,
     Vorsicht 600 m vielbefahrene Druchgangsachse ohne Fusssteig
3h50 1360 m Abkuerzung, Weg Cami de l'Oratori, Rastplatz fuer Automobilisten
4h10 1242 m Automobilmuseum

Fuehrer: - Guia Excursionista, dreispraching katalanisch-spanisch-franzoesisch, mit Karte Massstab 1:40'000 Editorial Alpina
ISBN 84-8090-229-9

WARNUNG, Vorsicht: In jedem Moment sollte sich nur eine beschraenkte Zahl von Personen auf der von der Metallkonstruktion getragenen Treppe und Plattform befinden, indem die Einen auf dem Hinweg auf den Baenken oder oberhalb der Treppe warten, bis Andere auf dem Rueckweg bei ihnen vorbeikommen.

Bei der Bruecke uber den Fluss, Zufahrt Klaeranlage, zwischen Friedhof Canillo und im Bau befindlichem Kreisel Meritxell gelangt man zu Fuss in zwanzig Minuten hin (zwanzig Minuten zurueck) zur Kanzel oberhalb des Wasserfalls ueber einem Strudelbecken. Bei Hochwasser nach einem Gewitter oder waehrend der Schneeschmelze in den Bergen gaebe es ein beeindruckenderes Foto, und es wuerde mehr rauschen.

Andorra, Kleinstaat in den Pyrenaeen, zwischen Frankreich und Spanien. In Andorra sind die Bergwiesen nicht so gruen wie im Norden Europas. Es regnet wenig im Sommer, Herbst. Sonst ist die Natur aber ganz huebsch. Wenn der letzte Schnee weg ist, so Ende Mai/Mitte Juni entfaltet sich die Blumenpracht: Alpenrosen, blaues Enzian, Blaudisteln usw. Grosse Raubvoegel ziehen ihre Kreise ueber den Gipfeln.

Eichhoernchen, Hasen, Rehe, Murmeltiere, Gaemsen kann man sehn. Das Tal Val Madriu ist angemeldet als Monument der Menschheit. Die Gaemse  wird im September waehrend einer Woche gejagt. Sind ausgenommen die Schutzonen: Enclar (oberhalb Santa Coloma/Andorra la Vella), Pal (Gemeinde La Massana)...

Webcams

Katalanisch ist die offizielle Sprache von Andorra

La llengua oficial d'Andorra és el català

Auf katalanisch, en català:

Accés inici: autobús Andorra La Vella-Encamp o Canillo-Encamp

amb cotxe: aparcament 1 hora gratis, prop del Museu d'Automòbil

Accés fi: autobús Andorra La Vella-Encamp o Canillo-Encamp

Guia: - Guia Excursionista, tri llengua català -castellà -francès , amb mapa escala 1:40'000 Editorial Alpina ISBN 84-8090-229-9

0h00 1242 m Museu d'Automòbil

0h23 1330 m Església Sant Romà de Les Bons (Foto)

1h21 1700 m prop de la volta més al oest del camí (Foto de l'altre costat de la val)

2h22 1983 m (Pass)Coll d'Ordino

2h29 1910 m Indicador (per l'esquerra) Els Racons, Riu Urina

2h32 agafar la drecera a la dreta

2h40 1860 m, Borda (Huette) de n'Andrieta, Foto Canillo

2h52 Foto Pics Casamanya, Mereig

2h53 1700 m Mirador, Foto Santuaris de pelegrinatge antic i nou (Arch. Bofill) Nostra Senyora de Meritxell, Patrona d'Andorra, festa els 8's de setembre

3h25 1460 m Carretera General, l'edifici semi - cercle és el cementiri de Canillo. Atenció 600 m eix de transit amb molta circulació, sense voravia

3h50 1360 m Drecera, Camí de l'Oratori, Espai d'esbarjo

4h10 1242 m Museu d'Automòbil

PRECAUCIÓ: atenció: En cada moment sols un numero limitat de persones hauria de trobar-se damunt l'escala i la plataforma damunt una estructura metàl·lica, de manera que uns esperen abans als bancs o sobre l'escala, fins que els altres els creuen en al camí de retorn.

Prop del pont sobre el riu, i l'accés a la depuradora, entre el cementiri de Canillo i la rotonda per Meritxell, s'arriba en 20 minuts anar (i 20 minuts tornar) a una plataforma sobre la cascada d'aigua sobre un toll bullidor.

Quan hi ha molta aigua al riu, desprès d'un temporal o durant la fosa de neu a les muntanyes, s'hauria unes fotos més impressionants, i la remor del riu seria més forta.

Andorra, mini-estat dels pirineus, entre França i Espanya. A Andorra els prats són menys verds que a Europa del Nord. Plau poc l'estiu i la tardor. Peró la natura hi és molt bonica. Fosa la neu restant, fi de maig/primera meitat juny surt la bellesa de les flors: Rhodendrons (Roses Alpins?), ..cards blaus... Grans aus predadors volten sobre els cims, esquirols, llebres, marmotes, isards, es pot veure. El Val Madriu és inscrit com a monument de l'UNESCO paisatge de l'humanitat.. L'isard es caça durant una setmana en setembre. Fan excepció els vedats d'Enclar (sobra Santa Coloma/Andorra la Vella), Pal (Comú de La Massana).

Webcams

Fotos:

Església Sant Romà de Les Bons

Altre costat de la vall, foto presa prop de la volta més occidental del camí

Des de Borda de n'Andrieta, Foto Canillo

Pics Casamanya, Mereig

Cascada sobre toll bullidor

Santuari de Meritxell i colors de tardor