Coaz Hutte 2.610 m.


Publiziert von Jef , 3. März 2021 um 12:48.

Region: Welt » Schweiz » Graubünden » Oberengadin
Tour Datum:27 August 2018
Wandern Schwierigkeit: T2 - Bergwandern
Wegpunkte:
Geo-Tags: CH-GR   Bernina-Gruppe   Corvatsch-Sella-Gruppe 
Zeitbedarf: 3:30
Aufstieg: 54 m
Abstieg: 54 m
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Van Sankt Moritz rijdt men richting de Maloja-pas. In Silvaplan gaat men linksaf richting het dorpje Surlej waar zich even buiten het dorp de Corvatsch-lift bevind.
Kartennummer:Landeskarte der Schweiz 5013 Oberengadin

In het prachtige Engadin hebben we in het plaatsje Surlej de Corvatsch-lift genomen.
Het dalstation ligt op 1.870 m. We hebben de lift genomen tot het Mittelstation Murtél op 2.699 m.
Van daar zijn we vertrokken naar de Coaz-hut op 2.610 m.
De grootste stijging zit in het eerste half uur waar we van het mittelstation stijgen naar Fuorcla Surlej op 2.753 m. Vanaf deze pas heeft men een prachtig zicht op de prachtige gletscherwereld van het Bernina-gebergte.
We zien o.a. de Piz Morteratsch, de Piz Bernina, Piz Palu enz. Het mooi Roseg-dal ligt onder ons en voert naar Pontresina.
Vanaf de Fuorcla Surlej gaat een mooi bergpad bijna horizontaal naar de Coaz-hut op 2.610 m. De Coaz-hut is prachtig gelegen midden in de gletscherwereld.
Aangezien we onderweg veel foto's hebben getrokken, hebben we 3 1/2 uur gebruikt in de plaats van de gebruikelijke 2 1/2 uur. 
Vanaf de Coaz-hut zijn we terug naar het mittelstation van de Corvatsch-lift gegaan. Nadien zijn we met de lift naar het Corvatsch-Bergstation 3.303 m gegaan. Vanaf hier heeft men een mooi zicht op de meren Lej da Silvaplauna en het Lej da Segl. Het Benina-gebergte toont zich hier in zijn volle pracht. 

Tourengänger: Jef


Minimap
0Km
Klicke um zu zeichnen. Klicke auf den letzten Punkt um das Zeichnen zu beenden

Galerie


In einem neuen Fenster öffnen · Im gleichen Fenster öffnen

T1
9 Sep 10
Fuorcla Surlej · eirik
T1
27 Sep 08
Fuorcla Surlej · anles
WT2
9 Mär 11
Fuorcla Surlej mt 2755 · turistalpi
WS-
11 Aug 13
Fuorcla Chapütschin (3220m) · steinziege
T2
17 Aug 10
Fuorcla Surlej mt 2755 · turistalpi
T4 L
5 Aug 05
Piz Corvatsch, 3451m · Linard03
ZS- III
26 Jul 19
Piz Glüschaint, 3594m · Linard03

Kommentare (2)


Kommentar hinzufügen

Leda hat gesagt: Bedankt voor de mooie foto's
Gesendet am 3. März 2021 um 13:01
Bedankt voor de mooie foto's! Ik ben van plan deze tour dit jaar ook te maken met mijn familie. Nu weet ik beter hoe het daar eruitziet.
Groetjes,
Leda

Jef hat gesagt: RE:Bedankt voor de mooie foto's
Gesendet am 3. März 2021 um 18:52
Leda,
Bedankt voor de positieve reactie. Het is werkelijk een mooie tocht. Het pad is nooit moeilijk. Ik raad wel aan om de eerste lift van de Corvatsch 's morgens vroeg te nemen zodat je voldoende tijd hebt voor de tocht. Wacht tot het mooi weer is. Eén van de volgende dagen maak ik een nieuwe reportage over de Boval Hut.


Kommentar hinzufügen»