Citytrip: Sierre & Grimentz

Publiziert von KlaasP , 21. Juni 2012 um 15:37.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Mittelwallis
Tour Datum: 8 Juni 2012

Vandaag stond de transfer naar Val d’Anniviers op het programma. In de lichte regen braken we de tent op en namen de bus richting Sion. Daar gingen we per trein verder naar Sierre. Aangezien we daar een uurtje tijd hadden, besloten we eens naar het Office du Tourisme te gaan. We vroegen er naar de dichstbijzijnde winkel, en namen enkele interessante brochures mee, waaronder een mooie en handige kaart. In Sierre werden we aangenaam verrast: we kwamen enkele kasteelachtige gebouwen tegen. Later zouden we deze stad zeker nog eens grondiger moeten bezoeken! De Coop in Sierre beviel ons ook: het was er aangenaam shoppen. We kwamen buiten met een brood, Chamois d’Or, Tomme Vignerole, witte en zwarte toblerone, 2 appels en een passievrucht! We namen de bus naar Vissoie en Zinal. Daar aangekomen, vertelde de behulpzame mevrouw van het Office du Tourisme ons echter dat de camping te Zinal geen vergunning meer had. Ze stelde meteen voor om naar Illot Bosquet te gaan. Van die onbemande campingplaats met speciale rotsen, iets buiten Grimentz, herinnerde ik me nog wel iets… We betaalden de taks en werden opnieuw aangenaam verrast.
De actie Liberté zorgt ervoor dat indien de toeristentax betaald is:
- alle bussen in Val d’Anniviers gratis zijn
- alle kabelbanen in Val d’Anniviers gratis zijn
- de camping Illot Bosquet gratis is
- zwembaden, minigolf en tennis etc. ook gratis is
Heel gemakkelijk dus, en supergoedkoop!
In de supermarkt van Zinal kochten we ons avondeten. Mijn nonkel speelde op veilig en koos voor een risotto. Ik daarentegen wou eens iets nieuws proberen: rösti met worst.
Op de camping in Grimentz zetten we de tent op en begonnen hout te verzamelen voor het vuurtje. Jammer genoeg was alles nat. Na enkele mislukte pogingen probeerden we met mijn zakmes de natte schors van het hout te scheiden. Ook deze poging leek even te mislukken, ik blies uit volle macht en ineens was het er dan: ons eigen vuurtje! We zetten de potten erop en begonnen het eten te bereiden. Na een tijdje was alles klaar. Heerlijk! En ik had nog een verrassing: marshmallows. Dat was smullen!
Nog even naar het toilet (met koplamp! Er is namelijk geen elektriciteit) en daarna gaan slapen… Of toch niet, want er waren nog wat Pringles en Fanta ;-)

Tourengänger: KlaasP

T5 I
Becs de Bosson (3149m) · Hudyx
T4 L
Roc de la Tsa (2911 m) · Sky

Willem hat gesagt: Spannend verhaal weer!
Gesendet am 21. Juni 2012 um 23:17
Zo te lezen heb je heel wat avonturen meegemaakt: camping dicht, veel regen, eigen vuurtje (proberen te) stoken en daarna zelf koken, etc.

Aan lekkernijen heb je in ieder geval geen tekort gehad zo te zien :-).

KlaasP hat gesagt: RE:Spannend verhaal weer!
Gesendet am 22. Juni 2012 um 15:34
Inderdaad!
En er komen nog meer lekkernijen :-) !!!