Längfluh 2869m


Publiziert von KlaasP , 14. Mai 2012 um 19:10.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Oberwallis
Tour Datum:12 Juli 2009
Wandern Schwierigkeit: T2 - Bergwandern
Wegpunkte:
Geo-Tags: CH-VS 
Aufstieg: 450 m
Abstieg: 1000 m

In zomer 2009 ging ik voor de eerste keer naar het Saastal. Daarvoor waren we vijf opeenvolgende jaren naar het mooie Val d'Anniviers afgereisd. Daar hebben we het merendeel van de wandelingen gedaan en het was dus tijd voor een nieuwe uitdaging. We begonnen de wandeling aan Spielboden, het pad naar de Längfluehütte is matig steil en zonder gevaren. Op Längfluh heb je een heel goed zicht op de spaltenrijke zone van de Feegletscher. Het was de eerste keer dat ik zo een ijsmassa gezien had. Je hebt er ook een mooi zicht op de Mischabelketen. Aangezien het de eerste keer was dat ik in het Saastal was, kende ik de bergen nog niet bij naam. Ik was dan ook heel 'content' dat er een panoramabordje was! In de afdaling gingen we wel te voet van Spielboden naar Saas Fee. Normaal gezien heb je een grote kans om er marmotten te zien (en eventueel te voederen), maar wij waren al te laat. Even later, net voor Saas Fee, had ik wel gelukt: een stuk of vier marmotten zaten in hun hol, en kwamen tevoorschijn toen ik de worteltjes uithaalde!
Mijn eerste dag in het Saastal, en al meteen een topdag!

Tourengänger: KlaasP


Minimap
0Km
Klicke um zu zeichnen. Klicke auf den letzten Punkt um das Zeichnen zu beenden

Galerie


In einem neuen Fenster öffnen · Im gleichen Fenster öffnen

ZS
14 Apr 14
Alphubel, 4206m · lila
T2
24 Jul 09
Längfluh 2870m · Pit
L
7 Jul 08
Allalinhorn 4027 m · tsan
T2 L
WS
14 Jul 12
Alphubel · WoPo1961
T2
15 Jul 13
Längfluh: beim Feegletscher · KlaasP
ZS
20 Mär 17
Alphubel (4206m) · luki1211

Kommentar hinzufügen»