Stana de Vale_Cabana 4Brazi_cascadele Miss,Valul Miresei,Saritoarea Iedutului,Iadolina

Publiziert von gabiavram , 23. Januar 2011 um 11:08.

Region: Welt » Romania » Carpati » Muntii Apuseni
Tour Datum:26 Juni 2010
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT3 - Anspruchsvolle Schneeschuhwanderung
Geo-Tags: RO
Zeitbedarf: 1 Tage 5:00
Zufahrt zum Ausgangspunkt:prin Beius-Budureasa-Stana de Vale
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Se poate face traseul si invers venind de la Bulz_Barajul Lesu_Valea Iadului_Stana de Vale
Unterkunftmöglichkeiten:Hotel Iadolina(Stana de Vale), casute vechi(Stana de vale), Cabana 4 Brazi

Traseul incepe de la Stana de Vale unde se alege vechiul drum asfaltat care duce spre Baraj Lesu(28km) si mai departe Bulz(48km). Dupa 2km, se ajunge la un mic lac de baraj,  unde se face dreapta spre cabana 4 Brazi. Dupa circa 500m se ajunge la cabana.De aici se poate urca mai departe pe circuitul statiunii Stana de Vale, insa noi facem cale intoarsa la micul lac de baraj si continuam drumul pe Valea Iadului.Dupa circa 2km pe drum apare indicaorul "S" spre cascada Miss trebuind sa traversam apa pe pietre in dreapta si sa inaintam pe malul opus cam 100m apoi brusc facem deapta de-a lungul paraului de la cascada Miss.Inaintarea este dificila dar peisajul este ca in jungla deosebit de spectaculos, cu treceri peste parau de cateva ori si o carare ce inainteaza numai prin padure.Revenind inapoi pe drum, se merge mai departe si se depaseste cantonul Murgasu, oprindu-ne la urmatoarea cascada: Valul Miresei aflata tot pe dreapta dar langa drum. Se inainteaza mai departe avand si marcajul cerc albastru pana cand acesta ne indruma sa parasim iar drumul si sa urcam la stanga intr-o zona stancoasa la inceput apoi iar prin padure cam 20 minute pana la cascada Saritoarea Iedutului, greu de vazut in splendoarea ei datorita vegetatiei si stancilor.Mare atentie daca timpul este ploios, datorita pericolului de alunecare. La revenire pe drumul care ne arata pe ici pe colo ca a fost asfaltat odata, se merge mai departe pana la ultima si spectaculoasa cascada Iadolina aflata chiar langa drum pe partea dreapta intr-o zona cu o diferenta mare de nivel si unde drumul prin cheile Iadului este foarte ingust si ondulat. Ruta propusa de mine se termina aici cu revenire la Stana de Vale, traseul facandu-se cu masina pentru ca este destul de lung si obositor. Cine vrea poate continua drumul inainte coborand spre lacul Lesu.