Escaldes-Andorra la Vella-Escaldes 1 h 40 m

Publiziert von andorra77 , 5. Januar 2011 um 08:13.

Region: Welt » Andorra
Tour Datum: 1 Januar 2011
Geo-Tags: AND
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Ausgangspunkt: Escaldes, Av. La Tosca bei der Bruecke "La Tosca" Haltestelle Autobus Andorra la Vella-Canillo Haltestelle Autobus Canillo-Andorra la Vella
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Gleich wie Ausgangspunkt

1.1.11

1. Januar 2011

Aufstieg 40 m

Abstieg 40 m

Ausgangspunkt: Escaldes, Av. La Tosca bei der Bruecke "La Tosca"

Haltestelle Autobus Andorra la Vella-Canillo

Haltestelle Autobus Canillo-Andorra la Vella

Endpunkt: gleich wie Ausgangspunkt

Fuehrer teilweise: - Bei der Turismus Auskunft in Escaldes und Andorra la Vella kann man gratis die Karte Mapa Turístic – Mapa Turístico – Carte Touristique – Tourist Map (AND. 495-2009) bekommen. Vorderseite 7 Ortsplaene (1 fuer Escaldes und Andorra la Vella zusammen), Rueckseite Plan Andorra Massstab ca. 1:83000.

00 h 00 m 1060 m hoch Escaldes Bruecke "La Tosca"

00 h 35 m 1060 m hoch Andorra la Vella, Parlamentsgebaeude "Casa de la Vall"

00 h 40 m 1090 m hoch Andorra la Vella, Weg dem Wasserkanal Sonnenseite entlang, "Rec del Solà"

01 h 05 m 1100 m hoch Kollegium "Sankt Armengol"

01 h 15 m 1060 m hoch Engordany, Strasse Fiter i Rossell bei Bruecke "dels Escalls"

01 h 20 m 1050 m hoch Krippen-Strasse, Av. del Pessebre, hinter Thermalbad Caldea

01 h 40 m 1060 m hoch Escaldes Bruecke "La Tosca"

Escaldes-Engordany ist fuer 2011 katalanische Kultur-Hauptstadt

www.e-e2011.ad (2010: Badalona, 2012: Tarragona)

Die Daten 1. Januar, 14. Maerz, Ostersonntag, 1. Mai, 8. September und Weihnachts-Sonntag sollte man sich merken. Normal sind die Laeden auch Sonntags bis 18 Uhr offen. An obigen 6 Tagen ist in Andorra aber alles geschlossen. Auch die Schnellimbiss-Lokale oeffnen erst gegen Abend. Nirgends kann man Brot kaufen.

Auf der andern Seite der Strasse de la Tosca, in der Naehe der Bruecke "La Tosca" ist das Hotel Carlemany, Zeuge der Granitarchitektur. Die Strasse hinunter, kommt man zum Platz Heilige Anna (Turismus Auskunft) und zum Kirchen-Platz, mit der Kirche Sankt Peter der Maertierer. Auf der andern Seite der Strasse ist das Hotel Valira, geschlossen, ein anderer Zeuge der Granitarchitektur. Man geht die Haupteinkaufsstrasse Av. Carlemany hinunter (1. Januar alles geschlossen) an einem Ungari-Laden und dem Einkaufszentrum "L'Illa" vorbei. Auf dem Gebiet der Gemeinde Andorra la Vella, heisst die Haupteinkaufsstrasse Av. Meritxell. Man geht an einer blauen Glas-Bank und einer gruenen Glas-Marmor-Bank vorbei zur Rotonda bei der Bruecke ueber den Fluss Gran Valira (Turismus Auskunft). Man geht die Av. Meritxell hinauf. Beim Einkaufszentrum "Pyrenees" sind zwei andere Zeugen der Granitarchitektur. Beim Prinz-Benlloch-Platz ist die Stefans-Kirche und das Gemeindehaus. Durch eine Gasse der Altstadt kommt man zum Platz beim neuen und alten Parlamentsgebaeude "Casa de la Vall". Beim Buero der Elektrizitaetsgesellschaft "Feda" ueberquert man die Prinz-Benlloch-Strasse und steigt zum Weg neben dem Wasserkanal der Sonnenseite "Rec del Solà" hinauf. Richtung Osten geht man bis zum Kollegium Sankt Armengol. Ein Weg hinter dem Parkplatz und vor einem Erweiterungsbau des Kollegiums geht zur Av. Fiter i Rossell hinunter. Von der Bruecke ueber den Nord-Valira-Fluss sieht man die alte Steinbogenbruecke "Dels Escalls". Durch die Krippenstrasse, Av. del Pessebre, kommt man hinter dem Thermalbad Caldea hindurch zum alten Dorfkern von Escaldes mit der alten Steinbogenbruecke Engordany. Die Tosca-Strasse hinauf kommt man zum Ausgangspunkt bei der "Tosca"-Bruecke. Wenn man seitlich dampfendes Wasser in den Fluss fallen sieht, ist dies der Ueberlauf der Wasserfassung von ca. 70 º heissem Thermalwasser das in der Naehe des Hotels Carlemany auch als Brunnen aus dem Fels herauskommt.

Andorra, Kleinstaat in den Pyrenaeen, zwischen Frankreich und Spanien. In Andorra sind die Bergwiesen nicht so gruen wie im Norden Europas. Es regnet wenig im Sommer, Herbst. Sonst ist die Natur aber ganz huebsch. Wenn der letzte Schnee weg ist, so Ende Mai/Mitte Juni entfaltet sich die Blumenpracht: Alpenrosen, blaues Enzian, Blaudisteln usw. Grosse Raubvoegel ziehen ihre Kreise ueber den Gipfeln.

Eichhoernchen, Hasen, Rehe, Murmeltiere, Gaemsen kann man sehn. Das Tal Val Madriu ist angemeldet als Monument UNESCO Landschaft der Menschheit. Die Gaemse wird im September waehrend einer Woche gejagt. Sind ausgenommen die Schutzonen: Enclar (oberhalb Santa Coloma/Andorra la Vella), Pal (Gemeinde La Massana).

Webcams

Accés inici: Escaldes Av. de la Tosca prop del pont de la Tosca

Parada Autobús Andorra la Vella-Canillo

Parada Autobús Canillo-Andorra la Vella

Accés fi: com accés inici

Guia parcialment: - A la informació turística Escaldes (Plaça Santa Anna) Andorra la Vella (La Rotonda) es pot obtenir gratuïtament Mapa Turístic – Mapa Turístico – Carte Touristique – Tourist Map (AND. 495-2009) verso 7 plànols pobles (1 ciutats Escaldes i Andorra la Vella juntes), recto Andorra escala ca. 1:83000.

Escaldes-Engordany és per 2011 capital catalana de cultura

www.e-e2011.ad (2010: Badalona, 2012: Tarragona)

Cal tenir present les dates: u de gener, catorze de març, diumenge de Pasqua, u de maig, vuit de setembre, diumenge de Nadal. Normalment els comerços estan oberts els diumenges fins a les 18 hores. Als sis dies indicats però a Andorra tot està tancat. Els locals de menjar ràpid obren al vespre. Aquells dies no es pot comprar pa en ningun lloc.

00 h 00 m 1060 m altitud Escaldes Pont "La Tosca"

00 h 35 m 1060 m altitud Andorra la Vella, edifici del parlament "Casa de la Vall"

00 h 40 m 1090 m altitud Andorra la Vella, camí "Rec del Solà"

01 h 05 m 1100 m altitud Collegi "Sant Armengol"

01 h 15 m 1060 m altitud Engordany, Av. Fiter i Rossell prop del pont "dels Escalls"

01 h 20 m 1050 m altitud Av. del Pessebre, darrera Termolúdic Caldea

01 h 40 m 1060 m altitud Escaldes Pont "La Tosca"

Baixant l'av. de la Tosca a la dreta hi ha el Hotel Carlemany, un testimoni de

l'arquitectura del granet. Baixant arribem a la Plaça Santa Anna (Informació turística), e la Plaça de l'Església Sant Pere el Màrtir, a l'esquerra hi ha el hotel Valira, tancat, un altre testimoni de l'arquitectura del granet. Baixant l'avinguda principal de compres Carlemany (u de gener tot tancat) trobem a la dreta el centre comercial "L'illa" i a l'esquerra una botiga Ungari. En territori del Comú d'Andorra la Vella l'avinguda principal de compres es diu Meritxell. A l'esquerra trobem un banc de vidre blau i un banc de vidre i granet verd. Creuem el pont sobre el Gran Valira (Informació turística) i la Rotonda per pujar cap als Grans Magatzems Pyrénées on hi ha dos altres testimonis de l'arquitectura del granet. A la Plaça Príncep Benlloch hi ha l'església Sant Esteve i la Casa del Comú. Pel nucli antic arribem a la plaça prop de la nova i antiga seu del parlament "Casa de la Vall". Deixant el casc antic creuem l'Av. Príncep Benlloch i al costat del despatx de la societat d'electricitat "Feda" pugem al camí del Rec del Solà. En direcció est anem fins al Col·legi Sant Armengol. Un camí darrera l'aparcament i davant un edifici d'ampliació del col·legi baixa a l'Av. Fiter i Rossell. Creuant el pont sobre el Valira del Nord veiem el pont antic dels Escalls. Per l'Av del Pessebre passem darrera el termolúdic Caldea al nucli antic d'Escaldes amb el pont Engordany. Pugem l'Av. de la Tosca fins al punt d'inici. Si prop del pont lateralment veiem caure aigua calenta amb vapor dintre al riu es tracta de la excedència de la captació d'aigua termal d'uns aprox. 70 º, que prop del hotel Carlemany surt també com a font fora de la roca.

Andorra, mini-estat dels Pirineus, entre França i Espanya. A Andorra els prats són menys verds que a Europa del Nord. Plau poc l'estiu i la tardor. Peró la natura hi és molt bonica. Fosa la neu restant, fi de maig/primera meitat juny surt la bellesa de les flors: Rododendres (Roses Alpins?), ..cards blaus... Grans aus predadors volten sobre els cims, esquirols, llebres, marmotes, isards, es pot veure. El Val Madriu és inscrit com a monument de l'UNESCO paisatge de la humanitat.. L'isard es caça durant una setmana en setembre. Fan excepció els vedats d'Enclar (sobra Santa Coloma/Andorra la Vella), Pal (Comú de La Massana).

Webcams

Fotos

53 altes Parlamentsgebaeude "Casa de la Vall" (default)

27 Hotel Carlemany Granit

49 Pyrénées Granit

50 Granit-Fassade

52 Kirche St. Stefan, Gasse in Altstadt

57 Aufstieg zum Weg Sonnenseite Wasserkanal "Rec del Solà"

63 eine der vielen Abzweigungen in die Stadt hinunter

68 Parkplatz bei Kollegium St. Armengol

70 Spital, Einkaufszentrum "L'Illa" hellblau-gruene Fassade, oxidiertes Kupfer

72 Thermalbad Caldea

76 Steinbogenbruecke Engordany ueber Ost-Valira

77 Kirche St. Peter Maertierer

53 Edifici del Consell General "Casa de la Vall" (default)

27 Hotel Carlemany granit

49 Pyrénées granit

50 façana granit

52 Església St. Esteve, carreró nucli antic

57 Pujada al camí "Rec del Solà"

63 una de les nombroses dreceres cap a la ciutat

68 Aparcament prop del col·legi St. Armengol

70 Hospital, gran Centre Comercial "L'Illa" façana blau-verda clar, coure oxigenat