Cabane de Moiry (2825 U.M.)

Publiziert von Wandelwallis.nl , 21. November 2010 um 13:13.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Mittelwallis
Tour Datum: 6 August 2009
Strecke:Glacier de Moiry - Cabane de Moiry
Zufahrt zum Ausgangspunkt:postauto: 12.452 cff logo Sierre - Vissoile - Grimentz - Moiry VS
Unterkunftmöglichkeiten:-
Kartennummer:Swissmap 25 - Wallis

Deutsch & Nederlands Mit Video !!!!

Deutsch.
Wann Sie mit dem Auto bei dem Staumauer von Moiry sind können Sie noch weiter fahren bei dem Lac de  Moiry. Im dem sommer geht auch dem Postauto weiter.  Am Ende von dem See ist ein Grosse Parkplatz. Da Start dem Wanderung.

Erst lauft dem Wanderweg noch nicht so steil aber das ist nicht dem ganze Wanderung. wann Sie bei einer deich kommen laufen Sie ein klein stuck auf und danach mit dem Wanderweg nach unter dann ist es noch ein stuck steigen wo viel kurve in sein, wann sie dem Moiry Hütte sehe bist du da. Da können Sie von ein Glass trinken geniessen von das Wunder schöne Aussicht auf dem Gletscher. Wann Sie gemütlich bei dem Hütte bist gewesen laufen Sie zurück über dem gleichen Wanderweg. Auf diese Wanderung können Sie ganz schone Bilder machen (sehe Video)

Nederlands:
Wanneer u aankomt bij de stuwdam van Moiry kunt u nog iets verder rijden tot aan het eind van het meer. In de zomer gaat ook de bus tot aan de parkeerplaats. Hier is een redelijk grote parkeerplaats. Vanaf de parkeerplaats start de wandeling.

het eerste deel van de wandeling loopt vrij vlak en het is niet zo smal. dan komt u op een soort kam van een dijkje. die loopt u niet helemaal af maar loopt u een stukje naar beneden. dan ziet u heel goed de wandelweg naar de hut wat steil omhoog gaat met haarspeld bochten. dat is ongeveer nog 300 meter klimmen dan bent u bij de hut waarna u heerlijk kunt genieten van een glas drinken en het uitzicht op de gletsjer.
de terugweg loopt u over dezelfde weg. U kunt hier erg mooie foto's maken (zie video!)

Tourengänger: Wandelwallis.nl

Pigne de la Lé 3'396m · saebu
T5 I
Pigne de la Lé · Aendu
T5+ WS-
Goldener Oktober im Wallis III: Von der Cabane de Moiry zum... · Heidelberger Gipfelsammler Ötzi II
ZS III
Clocher de la Couronne · Spez
Pointes de Mourti mit Zugabe · Frangge
T5- L I
Pigne de la Lé - 3396 m · Michea82

Willem hat gesagt: Mooie huttenwandeling
Gesendet am 21. November 2010 um 23:01
Hoi Henkie_NL,

mooie en niet al te inspannende tocht naar de Cabane de Moiry, 11 jaar geleden was ik er al eens:). De overschrijding van de Pigne de la Lé vanuit de hut staat nog op mijn verlanglijstje.

In de zomer kun je overigens ook met de bus tot aan de gletsjer rijden. Je hoeft dus niet per sé met de auto te reizen als je vanaf de parkeerplaats bij de gletsjer wilt starten.

Gr Willem

Wandelwallis.nl hat gesagt: RE:Mooie huttenwandeling
Gesendet am 22. November 2010 um 08:10
Hallo Willem !
Ziet er idd. erg mooi uit de Pingne de la lé.
Alleen er zijn bij mij ook nog zoveel wandelingen die ik wil maken.

Ik wist trouwens niet dat de postauto tot aan de parkeerplaats ging. Ik zal het aanpassen in mijn verslag.

Met veel wandel groeten;

Sander hat gesagt: Pigne de la Lé
Gesendet am 26. November 2010 um 08:59
Mooie tocht inderdaad! Echt een fantastisch utizicht wat bij de parkeerplaats en eigenlijk de autoreis erheen al begint. Deze route heb ik afgelopen zomer ook gelopen. De tijd naar de Cabane wordt zwaar overdreven op de aanwezige bordjes. Ik liep naar de hut in 50 minuten en terug in 20 minuten.
Tussendoor heb ik de Pigne de la Lé beklommen, wat zeker een aanrader is. Wijk op de graat naar de Pigne de la Lé alleen niet teveel naar links uit en probeer op de graat te blijven. Anders wordt het erg steil en glibberig... :-)

Wandelwallis.nl hat gesagt: RE:Pigne de la Lé
Gesendet am 26. November 2010 um 10:58
ja over die bordjes kan je eigenlijk niks van op aan.
Moeten ze eigenlijk wat aan doen, ik kijk tegenwoordig maar niet hoelang er op de bordjes staat XD.

Trouwens Sander wanneer komt jouw eerste wandeling op hikr ?
Ben namelijk erg benieuwt :P.

Groeten;

Sander hat gesagt: RE:Pigne de la Lé
Gesendet am 26. November 2010 um 15:52
Die bordjes zijn volgens mij ook meer voor de toeristen bedoeld. Wel handig om dan ruime tijden aan te houden i.v.m. de veiligheid. Aan de andere kant ren ik wel altijd iedereen voorbij, dus in hoeverre mijn wandeltempo representatief is weet ik ook niet helemaal. ;-)
Zelfs met huttentrektochten met 13kg op mijn rug liep ik nog ruim binnen de tijden.

Mijn 1ste wandeling op hikr.org komt wanneer ik 's avonds niet meer zo vaak hoef over te werken. :-(
Wordt waarschijnlijk pas eind december. :-(

Wandelwallis.nl hat gesagt: RE:Pigne de la Lé
Gesendet am 26. November 2010 um 19:01
oke maar als die bordjes voor toeristen zal je verwachten dat bij de wandeling: *Hannigalp - Saas Fee de bordjes langer voor aangegeven staat. Want dat gaat echt helemaal nergens over. ik weet niet wie daar gelopen heeft maar volgens mij was er slecht weer op komst XD

Zelf heb ik nog geen hutten tochten gelopen (wat ik wel graag wil)
Succes met s'avonds werken :P
Groeten;