Hannigalp - Saas Fee

Publiziert von Wandelwallis.nl , 25. September 2010 um 13:39.

Region: Welt » Schweiz » Wallis » Oberwallis
Tour Datum:11 August 2010
Strecke:Hannigalp - Rote Biel - Saas Fee
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Postauto: 12.551 St Niklaus (MGB) - Grächen Postauto: 12.552 cff logo Brig - cff logo Visp -Stalden (MGB) - St Niklaus (MGB) - Grächen Seilbahn: Grächen - Hannigalp
Zufahrt zum Ankunftspunkt:von Saas Fee, Postauto: 12.511 Saas Fee - Saas Grund - Stalden(MGB) Postauto: 12.552 Stalden (MGB) - St Niklaus - Grächen

Deutsch & Nederlands, Mit Video!!!!!
Deutsch.

Im Hannigalp fangt ein ganz länge Wanderung an,
es ist ein länge Wanderung und der Zeit für dem route ist nicht gut angeschrieben.
TIP: sehe nicht nach dem zeit

Ein kürzer variante für diese wanderung ist: *Seetalpass

Erst laufen Sie durch ein Wald, aber du seht weniger baumen bis da kein baumen mehr sind.
dann laufen sie auf einen "Höhenweg" es ist ganz schmäl aber nicht gefährlich. Dann sehen Sie  einen kleinen tunnel was ganz schön ist. Wenn Sehen wir Steinbocken was bei dem Bilder steht. Sie laufen weiter Richtung Rote Biel. aber das ist ganz weit, wann man bei Rote Biel sind bist du bei dem Spaltung, wir gehen im dem Richtung Saas - Fee, dem andere weg geht nach dem Seetalpass und der Seetalhorn.
wir laufen nach unter dann kommt man an bei eine Brücke, Saas - Fee ist noch ganz weit, wir laufen im dem Richtung nach eine Steinschlag aber das dauert noch lange wann sie da sind, laufen Sie auf loche Steinen.
nach dem Steinschlag laufen dann läufst du  durch eine tunnel was unter ein Wasserfall geht wonach Sie im einem Wald kommt, wann sie aus dass Wald Kommen bist du im Saas - Fee
dem Postbus ist dann 15 Minuten weg

Fragen und Kommentar sind wilkommen !

Nederlands.
In Hannigalp begint een erg lange wandeling. het is een lange wandeling waar de tijd van niet is goed aangegeven
TIP: let niet op de tijd

een kortere variant hierop is *Seetalpass

Eerst loopt u door een bos maar je ziet steeds minder bomen totdat je boven de bomen loopt en op een "Höhenweg" loopt richting Saas - Fee op dit pad loopt ook de weg van de Seetalpass. als u een tijdje loop komt je door een tunneltje. Na dat tunneltje zagen wij steenbokken !!!! (zie foto & filmpje) dan loopt u verder richting Rote biel, maar dat is nog ver weg. op dit wandelpad loopt ook de wandelroute die naar Seetalhorn gaat! (aanrader) als u eenmaal bij Rote Biel bent neemt u het pad wat naar beneden loopt. u daalt ongeveer 100 meter. Dus niet veel tot dat u bij een watertje komt daar ga je over een soort bruggetje. na ongeveer  1 1/2 uur komt u bij steenslag, erg mooi!  het is totaal niet gevaarlijk. U komt ook nog onder een waterval !!! dan gaat u natuurlijk door een tunneltje !!! het laatste stuk gaat door het bos, als U langs de eerste huisjes van Saas-Fee loopt is het ongeveer nog een kwartiertje naar het bus station.

Vragen en reacties zijn welkom !

Tourengänger: Wandelwallis.nl
Communities: Höhenwanderungen

Sander hat gesagt: Nog een Nederlander
Gesendet am 25. September 2010 um 13:58
Kijk..dat is nog eens leuk! Nog een Nederlander op hikr.org. Ik dacht al bijna dat ik de enige was. :-)
Het is jammer dat mijn Duits niet zo goed is, anders had ik hier ook al een aantal verslagen kunnen posten. Echt een perfecte site dit. Ideaal om mooie wandelingen uit te zoeken voor je vakantie. :-)
De wandeling zoals je die hierboven beschreven hebt is inderdaad heel mooi!

Gesendet am 25. September 2010 um 14:01
dankje wel sander !!
Je kan het ook gewoon in het nederlands zetten ;). ik heb trouwens nog een aantal gepost :) en er gaan er ook nog een paar bijkomen.

Groeten;
Henkie_NL

Willem hat gesagt: RE:Nog een Nederlander
Gesendet am 25. September 2010 um 21:44
@Sander, als je dacht dat je de enige Nederlander was, heb je de laatste tijd niet goed opgelet, want ik ben behoorlijk actief geweest op Hikr:)! Als ik jou was, zou ik me niet druk maken over het feit dat je misschien een aantal fouten maakt in het Duits, de lezers zullen het je vast wel kunnen vergeven. Bovendien heeft het naar mijn mening veel voordelen om je verslagen te plaatsen: het is leuk voor jezelf en voor kennissen, vrienden en familie, verder breng je andere lezers misschien op leuke ideeën, daarnaast leer je misschien nieuwe tochtgenoten kennen en ten slotte wordt je Duits er beter van (onder het motto 'al doende leert men'). Ik zou het in ieder geval leuk vinden om je verslagen te lezen.

@Henkie, weer een leuk filmpje! Zet je bewust zo weinig foto's op Hikr of is het omdat je bestanden te groot zijn? Je kunt eventueel voor ongeveer 30 euro (per jaar) Pro-gebruiker worden, dan is je opslagcapaciteit onbeperkt. Helaas ben ik sinds twee dagen geen Pro meer, maar binnenkort ga ik mijn account weer upgraden, daarvoor heb ik wel 30 euro over:).

Sander hat gesagt: RE:Nog een Nederlander
Gesendet am 26. September 2010 um 00:19
Ik heb je inderdaad niet opgemerkt als Nederlander. ;-) Henkie merkte ik op omdat ik ineens in het Nederlands een verslag kon lezen.
Ik denk dat ik binnenkort dan maar eens ga beginnen met het plaatsen van een verslag. Ik heb tijdens mijn 3 weken durende vakantie 11 bergtoppen beklommen waaronder o.a. interessante toppen als Pigne de la Le, Garde de Bordon, Pointe de Darbonneire, Sassineire, Diablon e.d. waar zeker nieuwe dingen over te melden zijn. Houdt bijvoorbeeld bij het beklimmen van de Garde de Bordon de graat aan en laat je niet verleiden tot het volgen van het pad aan de oostkant van de graat. Dit scheelt je een uur omlopen en klooien, waarna je weer aan het begin van de graat opnieuw mag beginnen met de beklimming... :-)

Gesendet am 26. September 2010 um 09:03
Houd mij op de hoogte wanneer je je verslag post !

Mijn duits is trouwens ook helemaal niet goed XD
gewoon een beetje proberen, en je komt er wel uit

Willem hat gesagt: RE:Nog een Nederlander
Gesendet am 26. September 2010 um 16:35
@ Sander + Henkie,

misschien heb ik in mijn vorige reactie de indruk gewekt dat ik denk dat mijn berichten in foutloos Duits geschreven zijn. Dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn. Maar zoals je op mijn homepage kunt zien, heb ik al een aantal enthousiaste reacties gehad, dus de meesten lezen probleemloos over de fouten heen. Misschien kunnen jullie me op een aantal fouten in mijn berichten wijzen, dat zou de kwaliteit van mijn berichten - en mijn kennis van de Duitse taal:) - ten goede komen.

Ik ga jullie beide aan mijn vriendenlijst toevoegen, zodat ik automatisch op de hoogte gebracht wordt als jullie een bericht op Hikr hebben geplaatst. Misschien ook een handige tip voor Henkie, dan hoef je Sander niet dagelijks te vragen hoe hij met zijn berichten vordert:).

Ik weet niet hoe handig jullie met computers zijn (ik niet echt). Je kunt hier lezen hoe je je berichten kunt opleuken met een aantal links.

@Sander,

dat moeten mooie tochten geweest zijn! Ik was in 2001 op de Pointe de Vouasson (naast de Pointe de Darbonneire) en wil nog wel eens de Mont de l'Étoile beklimmen, dat schijnt tot aan de voortop vrij makkelijk te zijn (T3).

De Garde de Bordon, Pigne de la Lé en de Sasseneire (+ Diablon en Sex de Marinda) staan hoog op mijn verlanglijstje, dus ik zou het leuk vinden als je ze op Hikr wilt beschrijven! Een greep uit mijn plannen kun je hier zien. Helaas hebben we de afgelopen zomer geen van deze tochten kunnen maken, maar daarvoor in de plaats hebben we wel een aantal andere prachtige tochten gemaakt.

@Henkie,

ja ik weet dat Nederlanders zuinig zijn:). Maar ik zie het zo: de admins verrichten wekelijks heel veel werk om deze mooie site te verbeteren, waarvoor ze alleen de relatief kleine bijdragen van Pro-gebruikers ontvangen. Bovendien is Hikr voor mij een ideale informatiebron, waarop ik bijna dagelijks aan het zoeken ben naar tochten en me informeer over de omstandigheden op de tochten die ik wil maken. Daarnaast wil ik mijn foto's in zo hoog mogelijke kwaliteit publiceren (ongeveer 2 MB). Als gratis gebruiker kun je dan slechts 4 foto's per bericht plaatsen, wat ik erg weinig vind. Je kunt dat net als jij oplossen door een filmpje te plaatsen (wat ik overigens erg leuk vind!), maar het voordeel van foto's is dat je er commentaar en de namen van bergen en dorpen bij kunt zetten. Ten slotte krijg je als Pro-gebruiker geen reclameboodschappen en kun je de foto's in diavoorstelling afspelen.

Als je dit bij elkaar optelt (het vele werk van de admins, de belangrijke rol die Hikr bij mijn voorbereidingen speelt en de vele voordelen die je als Pro-gebruiker hebt), voel ik me min of meer verplicht om de makers van deze site met 30 tot 35 euro per jaar te ondersteunen. Het is ook maar een peulenschil in vergelijking met je vakantiekosten. 30 tot 35 euro is naar mijn mening een heel redelijk bedrag, waarvoor je op andere sites vaak niet ver komt...

Een tijd geleden is er op Hikr een heftige discussie geweest (klik hier), waarbij een aantal Pro-gebruikers de gratis gebruikers op lompe wijze weggezet hebben als profiteurs. Ik heb me toen ook laten horen, omdat ik vind dat iedereen zelf moet kunnen beslissen of hij Pro wordt of niet. De admins laten immers toe dat er ook gratis gebruikers hun berichten mogen publiceren. Zolang dat het geval is, zullen Pro-gebruikers naar mijn mening moeten respecteren dat andere gebruikers een andere afweging maken. Dat maakt hen niet tot profiteurs naar mijn idee. Ik wil je dus niet 'dwingen' om ook Pro te worden, maar slechts mijn overwegingen om dat wel te worden duidelijk maken.

Misschien is het je al opgevallen dat dit bericht meer lezers trekt dan je andere berichten. Dat kan te maken hebben met het leuke filmpje, maar waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat sommige mensen alleen berichten met commentaar lezen (ze klikken dan op 'zuletzt kommentiert'). Misschien heb ik in dit commentaar weinig geschreven waar je iets aan hebt, maar het is hoe dan ook weer gratis reclame voor dit bericht:).

Gr Willem

Gesendet am 26. September 2010 um 17:08
haha ja reclame is het zeker,
ik denk dat ik het niet doe !
ik heb immers nog geen eens 10% gebruikt dus pas als mijn MB's opzijn ga ik eens erover nadenken :P

want ik heb nog een flink aantal wandelingen :)

Gesendet am 26. September 2010 um 17:13
PS ik heb jullie allebei als vrienden toegevoegt :)

Wandelwallis.nl hat gesagt: Een zuinige nederlander :P
Gesendet am 26. September 2010 um 08:59
@willem
Haha ja je weet hoe nederlanders zijn, maar nu mijn filmpjes ook in het hd zijn gaat het prima !.
maar 30 euro voor een jaar vind ik nog best wel prijsig

maar in iedergeval bedankt voor je leuke reactie !!

Sander hat gesagt: RE:Een zuinige nederlander :P
Gesendet am 26. September 2010 um 21:46
Ik heb jullie intussen ook toegevoegd als vrienden. :-)
Kan ik mooi in de gaten houden of jullie nog goede ideeën hebben voor mijn volgende tochten. ;-)

De tochten die ik gedaan heb waren inderdaad erg mooi. Ik was van plan om vanaf Pointe de Darbonneire door te lopen naar Pointe de Vouasson, maar mijn benen en hoofd wilden niet echt dus heb ik die top verder gelaten voor wat hij was. De omgeving inspireerde ook niet echt...alsof je op een bouwplaats met puin rondloopt... :-(
De Garde de Bordon, Pigne de la Lé, Sasseneire e.d. waren echt fantastisch!!! Heel dat dal is erg mooi en vond ik veel mooier dan het dal van Arolla en Lac de Dixs.
Ik zal er binnenkort als ik wat meer tijd heb een verslag van plaatsen.

De admins van deze site zijn inderdaad erg actief en luisteren ook goed naar de wensen van de bezoekers. Ze steken er erg veel tijd in en als je dan bedenkt dat het voor hun een hobby project is... Gezien de hoeveelheid bezoekers en data hebben ze daar ondertussen aardig wat hardware voor nodig. Ook de stroomkosten zullen flink zijn.
De 30 euro om pro te worden zou ik als ik meer gebruik van de site zou maken er wel voor over hebben. Tot nu toe zit ik alleen dagelijks (de site is best verslavend. :-) )de nieuwe berichten te lezen en gebruik ik de site om tochten voor mijn vakantie uit te zoeken. Werkt erg goed, zeker met de Google Earth functie.

Wandelwallis.nl hat gesagt: RE:Een zuinige nederlander :P
Gesendet am 26. September 2010 um 21:51
ik ben zeer benieuwt naar de verslagen !
jammer dat ik niet heel erg bekent ben in het franstalig gebied, alleen mauvoisin, Zinal, moiry, lac des dix & arolla.