Le Chasseral

Publiziert von xrs1959 , 4. April 2016 um 18:39.

Region: Welt » Schweiz » Bern » Berner Jura
Tour Datum: 5 April 2015
Schneeshuhtouren Schwierigkeit: WT2 - Schneeschuhwanderung
Geo-Tags: CH-BE
Strecke:Bellevue (Les Prés d’Orvin) - Place Centrale - Crête de Chasseral - Clédar de Pierrefeu - Les Colisses du Haut – Le Chasseral - Hotel du Chasseral – Nods
Zufahrt zum Ausgangspunkt:BUS 70 (Biel / Bahnhof - Les Prés d'Orvin / Bellevue)
Zufahrt zum Ankunftspunkt:BUS 132 (Nods / École - Prêles / Gare) + VINIFUNI (Prêles / Gare - Ligerz / Talstation) + SBB (Ligerz Bahnhoff - Biel / Bahnhoff)

El Chasseral, amb una alçada de 1.606 mts., és el punt més alt del massís del Jura suís al cantó de Berna. La seva ascensió l’hem començat a Les Prés d’Orvin, concretament al sector Bellevue (1.007 mts.), que és on deixa l'autobús que surt de Biel, des d’on hem anat, primer per pista travessant un sector de cases i més endavant per uns amplis prats nevats, a un encreuament de pistes d’esquí nòrdic anomenat Place Centrale – Crête de Chasseral, punt en el que comença el llarg cordal carener que passa per Clédar de Pierrefeu i Les Colisses du Haut, com a indrets de referència, fins arribar al punt culminant del massís, on trobem una gegantina i poc estètica antena de telecomunicacions, passada la qual hi ha la piràmide metàl.lica que marca la cota màxima. Hem davallat fins l’anomenat Hotel du Chasseral , alberg - refugi de muntanya on hem fet un mos, i d’aquí  ens hem dirigit, per una bonica pala de neu que passa pel costat de la Métairie de Nods, al bosc, que es travessa en flanqueig, fins que, passada una pista, el sender es converteix en un dels circuits de raquetes de neu del poble de Nods, al que s’entra pel sector del telecadira, fins a l’escola, que és on hi ha la parada de l’autobús, on hem tancat la travessa. Per baixar a Ligerz, poble situat a la riba del Bielersee, on hi ha l'estació de tren de tornada a Biel, hem fet servir el funicular que l’uneix a Prêles