4 Seen Wanderung & Hohmad

Publiziert von xrs1959 , 15. März 2016 um 18:27.

Region: Welt » Schweiz » Obwalden
Tour Datum: 4 Juli 2015
Geo-Tags: Östliche Melchtaler Alpen   CH-OW   CH-BE   CH-NW   Westliche Melchtaler Alpen
Strecke:Melchsee – Fruttkapelle – Chringen - Hohmad - Tannensee - Tannalp – Engstlenalp – Engstlensee – Jochpass – Trüebsee
Zufahrt zum Ausgangspunkt:Bus 343 (Sarnen - Stöckalp) + Melchsee Frutt Seilbahn
Zufahrt zum Ankunftspunkt:Seilbahn Trübsee - Engelberg + SBB Engelberg - Sarnen

Una de les excursions més reconegudes al centre de Suïssa es troba al cantó d’Obwalden i s’anomena 4 Seen Wanderung (Ruta dels Quatre Llacs), anant de Melchsee Frutt a Trüebsee, passant pel Jochpass, antiquíssim port de muntanya, ple de tradicions i història, situat a 2.207 mts. d’alçada, als peus del Titlis, flanquejat pels imponents cims del Graustock i el Jochstock. La ruta normal només té la dificultat de salvar els 350 mts. de desnivell que suposa pujar aquesta collada des del llac Engstlensee, però certament es pot anar des del punt de sortida al d’arribada pràcticament sense posar els peus al terra, degut a l’àmplia varietat de telefèrics i telecadires, així com un tren turístic, que anem trobant. En el nostre cas hem mirat d’afegir les variants adequades, per fer la ruta el més atractiva possible. D’aquesta manera hem començat a caminar a l’estació superior del telefèric que puja d’Stöckalp, anomenada Melchsee Frutt (1.902 mts.), des d’on hem baixat a la riba del llac Melchsee, per visitar la capella de Fruttkapelle, i enfilar-nos a un sender que recorre la part inferior del cingle del Bonistock, farcit de vies d’escalada. El primer tall que es troba en aquesta muralla rocallosa és el Chringen (2.152 mts.), collada que permet enfilar-se a la part superior de la carena, des d’on, per un terreny majoritàriament herbat, encara que passem per zones càrstiques, ens dirigim al Hohmad (2.425 mts.), punt zenital d’una àmplia elevació que no té caràcter de cim, per la qual cosa seguim el cordal una mica més enllà, fins a la bretxa que ens separa del Chli Hohmad, on comença una via alpina amb certa dificultat. Desfem el camí fins al Chringen, des d’on baixem en direcció al llac Tannensee, tot i que no hi arribem, ja que seguint les marques blanques i vermelles del sender, marxem fins al hostal de muntanya Tannalp (1.974 mts.). En aquest punt hi ha dues opcions per seguir fins al Jochpass, una, la superior, que passa per Vogelbüel i, una altra, la inferior, que porta a Engstlenalp (1.834 mts.), on hi ha un antic hotel de muntanya. En el nostre cas hem optat per la segona, que segueix cara avall un sender preciós als peus del Spycherflue, fins que s’arriba a aquest nucli de cases de fusta i el seu vell hotel, amb una arquitectura molt característica, que és i va ser punt de partida per a força excursions. Uns metres més endavant trobem el tercer llac, l’Engstlensee, tancat per l’impressionant cordal SW que baixa del Titlis, farcit de cims i puntes que superen els tres mil metres, entre els que destaca el Wendenstöcke. A partir d’aquí s’inicia la pujada al Jochpass. En condicions normals, no deixa de ser una agradable ascensió, ja que el traçat del camí és ideal per a gaudir de l’entorn, però sota els efectes de la terrible onada de calor que ha afectat Suïssa a la data de l’excursió i la insolació per l’hora en que ens ha tocat encarar la pujada, ha fet que hagi estat un suplici anar superant els metres que ens han dut al coll. Un cop dalt, se’ns obren a la vista les fantàstiques serralades que envolten Engelberg, amb l’Uri Rotstock al bell mig de tot. Sense temps per badar, encarem la baixada fins al quart llac de la ruta, el Trüebsee, per un sender dret que s’inicia flanquejant l’estètica punta de l’Ochsenhorn i que en un grapat de giragonses ens deixa a la riba sud de l’estany, des d’on tan sols queda dirigir-se a l’estació del telecabina que ens baixa a Engelberg