Mede-wandelaars gezocht voor sneeuwschoenwandeltocht in zuid Duitsland (Allgäu)


Publiziert von ellen2, 18. Oktober 2010 um 16:04. Diese Seite wurde 226 mal angezeigt.

Samen met een wandelmaat heb ik het plan om in de Allgauer Alpen, zuid Duitsland met sneeuwschoenen te wandelen op 4, 5 en 6 december 2010. Inmiddels hebben zich nog twee geïnteresseerden aangemeld, zodat we ws. al met zijn vieren zijn.
Om het organisatorisch simpel te houden, ga ik er van uit dat we maximaal met acht mensen zullen zijn.

Zie over sneeuwschoenwandelen onder meer op tweevoeter.nl

Afhankelijk van de sneeuw en weer condities kunnen we een aantal toppen beklimmen van rond de 1600 meter hoog met schitterend uitzicht op de Allgauer Hochalpen.

De bedoeling is te overnachten in hutten en natuurvriendenhuizen. Dat hangt er natuurlijk wel van af of ze open zijn. Of dat lukt is nog maar de vraag, want er is veel dicht. Het kan dus ook zijn dat we in een hotel uitkomen. We hebben al een hut gevonden en zijn nog bezig met een nabij gelegen natuurvriendenhuis.

Het reisschema is als volgt:
* Vertrek vrijdagavond 3 december met de nachttrein naar Immenstadt vertrek 21.00 uit Utrecht
* Aankomst zaterdag 4 december 8.16 in Immenstadt
* Zaterdag, zondag en maandag wandelen.
* Dinsdagmiddag 7 december vertrekt de trein 13.39 vanuit Immenstadt. Rond 21.30 zijn we weer in Utrecht.

Inmiddels heb ik voor ons groepje van vier treinkaartjes gekocht. Er is gebleken dat met name de terugreis goedkoop boeken per trein lastig is, omdat voor de ICE treinen die we gebruiken de goedkoopste kaartjes al weg zijn. Dus wellicht is voor degenen die zich nu aanmelden autopooling financieel wat interessanter.

Voorwaarde voor deelname is dat we een keer hebben kennis gemaakt door middel van een gezamenlijk wandeling, bijvoorbeeld een NKBV-zwerftocht. Het is nl. wel belangrijk dat we qua conditie en belangstelling ongeveer met elkaar overeen komen.

Zin om mee te gaan? Laat het even aan mij horen, s.v.p. per e-mail ellen@tweevoeter.nl. Meer informatie kun je via de e-mail van mij krijgen.



Kommentar hinzufügen»